kucke-li-lo

Alla inlägg den 28 maj 2012

Av Li-Lo - 28 maj 2012 19:57


Kan ju inte vara fest, nöje, glam och glamour.

Men något lite fler av dem?

Eller kanske lite fler ingenting dagar?

Eller varför inte min önskedröm?


Kortare arbetstid?


Jag har sagt det förr och säger det igen:


Fy, faan vad besviken jag skulle vara om jag var en av de personer runt om i världen som uppfunnit något som var arbetsbesparande och underlättande för andra människor. 


Om jag suttit med min panna i djupa veck, funderat, klurat och sen äntligen kommit på något smart.

Och så visar det sig att allt mitt grubblande och fiffilurande i alla fall inte gjort att arbetsdagarna blir kortare!

Snarare tvärtom för väldigt många!

Snacka om flopp…


Folk får säga vad de vill, men jag är övertygad om att det skulle bli trevligare att leva om man bara minskade arbetstiden med en timme om dagen, jag tror också att fler skulle få jobb om man delade lite på tiden.


Nåväl tills de som bestämmer (det är alltså INTE jag!) fattar galoppen så får man tokfota sina helger, ladda ner och njuta av dem i efterskott


Lördagen gick i damers och Megaloppisens tecken.

Från min balkong såg det ut så här

   

mitt i smeten så där

 

Vi satte oss på en bänk en bit bort, min hundprommiskompis, hennes dotter och dotterdotter

 

Den andra dotterdottern hjulade mest hela tiden, ja alltså efter att hon blixtsnabbt tryckt i sig en "Grodbakelse"

 

Vad som skulle hänt om jag försökt hjula med en sån i magen vill vi nog inte veta?


Mitt shoppande blev sparsamt, ett litet fodral lagom till min kamera (limegrönt) ett halsband av äkta glaspärlor (ljus-limegrönt) och en pocketbok.


Goa Habanero  

kom som hon lovat, vi kollade loppisen tillsammans, sen köpte vi pizza och njöt av den och solen (å ett litet glas vin eller två) på min balkong, ljuvligt!


Igår pysslade jag om De Gamle lite, åkte och KÖPTE SKOR! (de är ännu i öppetköpperioden, så ni kanske eller inte får se dem sen)


Bästaste Lo

 


meddelade att vänner till dem hade en utomhuskonsert på en gräsmatta nära mig, så dit cyklade jag och njöt av folk, musik, sol och umgänge.


När jag kom hem hade världens gulligaste Mambo-unge köpt dessa till mig!


 


Gissa min favvofärg?


                            Pussen då     !


Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards