kucke-li-lo

Alla inlägg den 25 maj 2012

Av Li-Lo - 25 maj 2012 12:43


Så det så.


Inte bara gnälla faktiskt, utan även tycka synd om mig själv.


Sommaren är ju här och jag tycker verkligen att det är skönt, fint, vackert, toppen och helt enkelt underbart.

Inte minst när jag förnjuter av tanken på att det endera dagen, närsomhelst faktiskt kan bli dags för årets första dopp.


Dock!

 

Det jag verkligen inte tycker om med sommaren, våren och hösten är detta:

Min ämliga, knasiga, värkande fulfötter och uschliga, gnälliga och ömtåliga knän.   


Jag blir avundsjuk, bitter, sur och tycker så synd om mig själv när jag tittar på vad andra har på sina fötter så här års.

Små, lätta, nätta, gulliga, fina näpna skor som man kan sommarskutta i.

Jag pratar inte om pumps    eller sandaletter   med skyhöga klackar, bara ett par vanliga sandaler   eller kanske såna här tygskor

   eller en liten ballerina sko.  

Men nää…



Men i stället tittar jag ner på mina egna klumpiga gympadojjor.

Som vanligt större än mina fötter, för att knöljäveln ska få plats.


Jag speglar mig och ser en liten, ganska knubbig hare med fötter nästan lika långa som ben.


 

Det tycker jag är trist med sommaren!


Jag drömmer om att träffa en som utbildar sig till skomakare och vill göra sitt examensarbete, gesällprov eller vad det heter genom att utforma den ultimata skon till mig....


Men annars är det bra, fredag, lön, sol. Imorron Megaloppis på torget och besök av vänner på grund av detta. Vem vet, vi kanske blir jättesvettiga av allt fyndande och bestämmer oss för att testa sjöns badtemperatur?


Å, jo just det, häromdagen språkade jag om dagen med en ung man (25 ungefär) jag känner sen tidigare, jag blev så glad över att han gnällde på att alla unga tjejer har solikontuttar, det gillade han inte alls!

Det finns hopp om ungdomen   det är ju toppen!


                         Pussen då   !


Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards