kucke-li-lo

Alla inlägg den 11 maj 2012

Av Li-Lo - 11 maj 2012 13:56

har jag känt mig ett par dagar!


Nää, så är det väl inte, men jag fick sån himla lust att skriva något helt annat än det jag brukar.

Så här kommer tre små.

Jaa, inte vet jag vad det kallas, men en bra sak med att ha en egen blogg är ju att:


Man kan skriva och publicera precis va fasen som helst, utan att någon enda person kan stoppa en!

 


Singelliv



Man blev ingens  Makadammadam.


Inte någons sand för att behålla fotfästet.



Förhoppningar och drömmar grusades.


Till singel på en öde trädgårdsgång.



Som skaver i sko och ensamsjäl.


Trodde


Mitt sinne är för hårt,

magen för mjuk, benen är för krumma

och ingen ser något annat än min långa, sneda näsa.


Det var det jag trodde.


Så var det inte.


Någon såg något annat.

Hittade annat än fel.

Undrar vad han trodde om sig själv?


Trasa


En grå taskigt urvriden, som borde kasserats för länge sen.

Att dra den över bordet

Gör ingen skillnad


Så känns påtvingad närhet

När kärleken är på väg att

Vridas ur hjärtat


Och man inser att den borde kasserats för länge sedan


                          


                                     Pussen då   !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards