kucke-li-lo

Alla inlägg under april 2012

Av Li-Lo - 2 april 2012 13:41


Är det egentligen någon som helst mening med det?

Jag är skeptisk till hela den grejen. Vad jag vet har inte ånger någonsin lyckats få något ogjort.

Jag har verkligen inte alltid gjort det rätta, även om jag är en relativt klok kvinna.


Exempel:


En enda gång har jag medvetet och elakt mobbat en annan person. Mitt i tonåren dök det plötsligt upp två nya ”häftiga” brudar i vårt umgänge. De kom ända från Farsta!


De hade en helt annan attityd till omgivningen än vi var vana vid, det var mer avundsjuka, svartsjuka och bortväljande i deras sätt att umgås.


Av någon anledning föll jag för deras sätt att vara, eller var det så att killarna i deras umgänge lockade? (som var farliga, men snygga motorcykelgäng wannabees)

Plötsligt en kväll gav vi oss på en tjej jag känt i flera år, vidriga verbala påhopp och anklagelser.

Hon gick därifrån gråtande och hopkrupen.


Vi tappade kontakten efter det, men jag vet att hon fick MS och för något år sedan gick hon bort.

Den upplevelsen, mitt deltagande i detta har gnagt mig i många år, jag har drömt om henne så många gånger.

Men! Är det någon mening med att ÅNGRA detta? Mitt svar blir nej! Meningsfullt är att lära sig av detta, på så sätt att jag inte gör om det. Jag har verkligen inte gjort något sådan fler gånger och jag har önskat att jag kunna tala om för henne att jag mådde dåligt av mitt uppförande.


Okej ett till:


När jag träffade fadern till mina gossar, var jag relativt medveten om att han hade problem med alkohol och droger.

Det var otroligt naivt, korkat och barnsligt att inbilla mig att jag skulle få honom att förstå att sådant inte behövs.

Framför allt att han skulle inse det bara jag älskade    honom tillräckligt. Eeeh…

Det funkade inte!


Ångrar jag det? Nej, faktiskt inte. Jag lärde mig att inte försöka mig nåt så korkat igen, jag fick mina gullpluttpojkar och jag blev lite klokare.


                                       


Men den där gången då?


När jag bodde en vecka i min brorsas lägenhet i Amsterdam? Och fyra killar, varav jag kände en, kom med båten från Göteborg. Efter som detta är så länge sen antar jag att deras brott är preskriberat och även min lilla inblandning i det hela.


Grabbarna hade sprängt en bankbox! De hade alltså massor av pengar som de strösslade runt sig.

Jag blev bjuden på mat och dryck i flera dagar samt en väldigt lång taxiresa med middag.


När killarna kom hade de pengarna fasttejpade på kroppen i buntar (fråga mig inte varför). De kom till lägenheten, lindade bort all tejp och satte igång att upprymt kasta buntar om 10 000 på varann! Nästa dag när jag skulle städa upp lite, hittade jag en sån bunt under en stol.


Behöll jag den?

Nää, då den la jag snällt på bordet tills de kom på nästa visit!


Då gick vi till en pytteliten resebyrå, de gick fram till världskartan på väggen, blundade och pekade (jag tror de fuskade, men det var rätt kul gjort)!

                                   

De köpte varsin biljett till en västindisk ö, men innan de betalade, frågade de om inte jag ville åka med.

”Eeh, näää, min semester tar slut på måndag”


 Men snälla!         VA?            På 80-talet? Man fick ju jobb bara man ringde upp vilken jäkla arbetsgivare som helst…


Men inte präktiga LiLo inte!   


Innan grabbarna for iväg och vi åkte hem, frågade jag den av dem som jag kände om jag fick LÅNA fyrahundra spänn.

Jupp, inte fyra tusen och inte ge hit ett par tusen, utan får jag LÅNA!

Ännu töntigare är faktiskt att jag gick omkring och tyckte att jag faktiskt BORDE försöka betala tillbaks dem.


Nåväl! Ångrar jag detta?


Tjaaa, kanske yttepyttelite lite.   


Men jag hade förmodligen blivit sönderbränd av solen, magsjuk av maten och förälskat mig i första bästa snygging, kommit hem med magen i vädret och dessutom blivit tagen av polisen när jag kom hem för att ha beblandat mig med kriminella och använt stulna pengar.


Jag ångrar inte heller att jag testat de droger jag testat, att jag ibland druckit för mycket, att jag hamnat i säng med med män jag borde gett faan i att gå i säng med. Inte heller att jag ljugit lite ibland, varit för ärlig andra gånger eller skarvat lite när jag bloggat!   


Så mitt budskap är, lev hela tiden, gör misstag, försök lär av dem, men gå fanimej inte runt och ångra att du gjort dem.


Det enda jag tycker är trist, är att jag glömt många av de drömmar jag hade som ung, men det är jag inte heller ensam om och det är så vitt jag förstår en del av livet det med?


Men jag hoppas och tror att jag inte ska känna BARA så här när jag ser tillbaka på det häringa livet jag lever!



 


snarare vill känna så här:



                    Pussen då   !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards