kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 25 april 2012

Det här med

Av Li-Lo - 25 april 2012 14:49


Nya LiLo…


Alltså, joo, jag tränar.


I princip två gånger i veckan tar jag mig till ITRIM på Söder och kör mitt pass.


Carl Lewis och jag har sommaruppehåll. Det vill säga, att när det är bra väder så går eller cyklar jag hellre utomhus, det kanske inte är lika effektivt för midjemåttet, men så förbannat mycket bättre för själen.


För mig känns det liksom lite så här:


Vad ska jag med ett minskat midjemått till om jag är inte är nöjd med livet i övrigt?

Väger mig, det gör jag en gång om året eller så.


 

Tänkte häromdagen att när det har gått ett år sedan jag började på ITRIM, DÅ ska jag baske mig väga mig.

Har jag då gått ner 5 kilo blir jag glad. Har jag inte det, så är jag i alla fall mer vältränad och starkare än jag var när jag började och det är superbra.


Jag har mindre ont i knäna och där det ibland krånglade med höften är det bara när jag legat helt still superlänge det kan vara lite knöligt en stund.


Men i övrigt lunkar jag väl på i samma spår, kanske jag lyckas ibland att ta lite mindre matportioner samt att ge fan i ta påbackning som om jag vore skogshuggare. Det är jag ju inte!

Men som jag sagt förr:

Mat är gott!

När jag fått till (eller blir bjuden på) något som är så där gott så att det känns som sexuellt umgänge på tungan…. Ni minns väl hur det såg ut när jag hade två små damer på besök..


 

Då glömmer jag allt vad midjemått heter och bara äter och njuter samt njuter och äter!


Fast då kan jag tänka att precis som vad det gäller motionen, det är precis lika viktigt att vara lycklig och må bra i själen, som i kroppen.


Därför ser jag nu fram emot helgen, jag kommer få en middagsgäst på lördag och det toksnurrar redan i skallen vad jag ska hitta på att ställa fram.


Vi har förhoppningar att hinna ta en promenad till sjön innan maten, om vädret är okej. Motion, mat och umgänge med en härlig vän, finns väl inget bättre?


Troligen hinns även med en sväng till bror och svägerska på landet för att fira Valborg och vårens ankomst med lite havsluft i lungorna och ännu lite mer trevliga promenader och god mat, grillat kanske?


Jag känner vårfnosket spira i kapp med plantorna och tror att det kommer bli bra, alltihopa liksom!


                  Pussen då   !









 
 
Ama de casa

Ama de casa

25 april 2012 22:11

Javisst är det dumt att mat ska vara så himla gott? Eller nej, förresten. Nu ljuger jag. Men det är synd att den himla goda maten ska fastna på kroppen, liksom...
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

26 april 2012 09:19

Det är så gott med god mat att det är syndigt kanske?
Och synd ska straffa sig? I form av valkar, ringar och fluff på olika ställen.
Men om man blir katolik och biktar sig, blir det en automatisk bantningskur då?
I så fall ska jag konvertera imorron, idag hinner jag inte : )

 
Gun

Gun

26 april 2012 10:49

Du är väldigt duktig som tränar. Och ja, mat är gott, livet är till för att njutas av, några valkar är inte hela världen så långe man mår bra.

http://horni.blogg.se

Li-Lo

26 april 2012 11:04

Tack för att du tycker jag är duktig, men jag gillar det faktiskt, så det är inte så duktigt alls : )
Nää, lite valkar är helt okej, du vet:

"En kvinna utan mage, är som en säng utan kudde!"

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards