kucke-li-lo

Alla inlägg den 22 april 2012

Av Li-Lo - 22 april 2012 20:05



En liten helg avklarad igen.


För att få arslet ur vagnen och faktiskt baka nattjäst bröd till frukosten, så lät jag helt sonika bli att köpa bröd i fredags.

Så då fick jag ju ställa mig och röra ihop det nattjästa bröd som Moma lämnar recept på. Jag lyxade till med att bryta ner 10-15 valnötter i degen.

Jag har bakat nattjäst bröd förut, men då har det varit sådant man bakar ut och så ska själva bröna jäsa över natten.


Det är svårt att få plats med bröna i kylskåpet som bara har tre små hyllor!


Mycket fiffigare och enklare att låta degen jäsa i byttan!  Jäklar va lyxigt det känns att äta sånt fluffigt, väldoftande, supergott bröd till frukost!


 

Strax efter frukost for jag iväg och mamma-vaktade, det var stillsamt och vilsamt – och lite, lite småtråkigt..


Men så kom jag hem på eftermiddagen, slängde in en liten benfri lammstek i ugnen.


Kokade en HOT SAUCE på färska tomater och förstås habanero, gul och orange. Inte en droppe i ögat och kom ihåg att ha handskar på mig när de kärnades ur.

LiLo hon lär sig av sina misstag, hon!


Till lammet åt vi ett gott grönsaksris och det var då maken tog fram en burk med chutney. Vi har inte köpt det här märket förr så jag ville kolla vad de kallade de olika ingredienserna.

Sen blev jag brydd:


 

Vad meeeenar dom?



                                      Pussen då   !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards