kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 16 april 2012

Onödigt dumt

Av Li-Lo - 16 april 2012 17:01


Det finns vissa saker jag verkligen tycker är dumt och onödigt.


Att det tycks vara oundvikligt att vissa saker som är bra, automatiskt drar med sig såna som är mindre bra, till exempel.

Just nu!

Små, jävla, vidriga, irriterande äckliga flugjävlar!

             

 

                                          

 

 

Visst har jag haft såna förut när jag haft småplantor (det är alltså den bra saken, att jag har så många bebisar) hemma.


Men i år!


Inte nog med att det finns briljarders briljoner av de små svinen, de fattar ingenting heller!

Jag har minsann läst att de inte gillar nikotin.

Det har inte dom gjort, så jävla korkade är dom att inte ens kan läsa sig till en sån enkel sak.

Lagt gamla fimpar i vatten och spätt ut blomvattnet med detta gift har jag gjort i veckor nu, utan att antalet minskat, snarare tvärtom   


Drunknar gör dom visserligen i mängder, men jag är övertygad om att de inte tar dödsdoppet i skålarna med surt, lite sött och diskmedel förrän de är helt säkra på att de har kallat in åtminstone tvåhundra efterträdare till sina poster.


Det går att slå ihjäl dem, när de sitter ner, men eftersom de har fullt upp med att svirra omkring framför våra nyllen, tycks sittande vila inte vara något de ägnar sig åt.


Men om de glömmer sig!


Skvitt säger det, så har LiLo Hämnaren klämt livet ur dem, snabbare än kvickt.

Då gläds jag en liten, yttepytteliten stund, tills nästa lilla äckelpotta kommer svirrande.

Det är inte ofta LiLo tar ordet hata i sin mun, men joo, jag gör det:

Jag hatar de små äckelpottorna!

 

 

En annan sak jag tycker är synnerligen dumt är:


Ont i huvet       Palldunk           Migrän           Pannknack!

 

Det är vad jag har ägnat helgen åt.

Liggandes i sängen eller soffan, sovandes, dåsandes och ursäkta mig, rapandes!

Jag har mått så illa, som om jag vore sjösjuk, varje rörelse har fått magen att bölja – inuti alltså!

(Att den guppar lite utanpå om jag rör mig häftigt är något helt annat och är under åtgärdande..)


Fy bubblan va onödigt sån skit är!


Jag är fortfarande jättetrött, magen är inte nöjd och huvet känns liksom tomt (tommare än vanligt) efter att ha varit fullt av sprängande värk.


Sen är det som alltid lite onödigt mycket kvar av månaden så här i slutet av pengarna, det är väl också dumt?


Men jag, jag är lika klok som vanligt!



                      Pussen då    !


                      





 
 
Ama de casa

Ama de casa

17 april 2012 12:02

Jag tycker du ska kontakta Gun. Hon är en fena på att ha ihjäl saker.
:-D

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

17 april 2012 12:41

Jamen!!!
Att jag inte tänkt på mördar-gun :)

 
Ama de casa

Ama de casa

17 april 2012 12:05

Här nere har vi förresten väldresserade flugor. Igår var det en fet en inne på kontoret. Nej, det var inte Anders, det var en fluga som surrade runt. Jag öppnade fönstret i köket och sa vänligt till den att nu kan du flyga ut härifrån kontoret, ta vägen över hallen och flyg ut genom fönstret i köket. Och tänk - det gjorde den!
:-D

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

17 april 2012 12:40

Ja, vanliga flugor tror jag går att dressera bättre, de här småjävlarna däremot....grrrrrrrrr

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards