kucke-li-lo

Alla inlägg den 11 april 2012

Av Li-Lo - 11 april 2012 12:47

För att inte tala om hur lätt jag har att associera lite hipp som happ!


Till min arbetsvardag hör att få höra och läsa de mest varierande namn.

Ibland har jag ärligt talat svårt att hålla mig för skratt.


När en person presenterade sig som Herr Myrbäver nyligen hade jag mäkta svårt att inte explodera i ett gapflabb, jag tycker såna här hitti-på-namn kan vara så fåniga!


De som till varje pris måste stava så tillkrånglat som möjligt kan också få mig att le i mjugg.

Engelschion gillade jag skarpt, men den personen har slutat. Uexkull är en annan favorit.


Jag kan inte rå för att Cornilla von Plomgren låter som någon som bor i Ankeborg, i mina öron!

                      


                                                

Sen finns det de här som liksom sätter fart på min lite mer barnsliga snuskiga fantasi .


Att bokstavera e-post adresser, med en massa punkter mellan namnen gör jag varje dag, men trots flera års övning kan jag tycka det känns konstigt när jag måste säga xxxx punkt, g- punkt, xxx punkt!


Jag är fortfarande rädd att jag ska råka göra en penisavundsfelsägning när jag talar om den som heter Fellesen i efternamn, kan inte hjälpa det!


Jag vill inte påstå att jag talar varken perfekt engelska eller än mindre tyska, men ett litet hum har jag ju.

Jag blandade genast de två språken i min snabböversättning av det här namnet:

Grozdics!

Ska jag vara ärlig tyckte jag allt att den som mottog informationen om personen lät lite fundersam också.

Själv grubblar jag väl kanske mest över pluraländelsen!


            

Som sagt jag vet att det är barnsligt, men å andra sidan gör det långa arbetsdagar lite roligare.


PS om nu någon av någon anledning skulle känna sig sårad för att jag skrattar åt ett namn som de tycker om eller rent av bär, så ber jag om ursäkt, det är ändå bara en blogg…


                                     Pussen då   !




Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards