kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 7 mars 2012

Inte perfekt men nästan

Av Li-Lo - 7 mars 2012 13:14


Det är ju lätt att tro att ett inlägg med en sådan rubrik ska handla om mig, bara mig och åter mig, eller?

Men nu blir det inte så. Detta ska handla om lördagen som nyss varit.


Jag var ute i lördags.

 

Åh, vad jag hade sett fram emot att träffa denna härliga tjej igen. På något sätt började vi läsa varandras bloggar. Det växte fram en lust att ses och så det gjorde vi i höstas och hade en härlig söndag på stan, med långpromenad och fika.


Nu skulle vi som jag sagt gå ut och äta på den ganska nya Västafrikanska restaurangen Le Baobab.

Vi hade bokat bord, vilket vi inte behövt för där var nästan tomt.

  Så ser själva baoba trädet ut, det jag odlat upp har tyvärr dött, men jag ska försöka igen, bara jag får tag på frön!


Mysig, läckert inredd lokal och vänlig personal. Självklart bra ♪♪♫♪♫! Jag hade verkligen sett fram emot att få prova drinken jag kollat in på deras meny på nätet, som bland annat skulle innehålla chili.

De hade ingen bartender på plats före 20.00…   !


Nåväl en öl är ju inte fel det heller, medan vi knaprade på små friterade bitar av plantain, sötpotatis och jams.

Maten som sedan kom in var god, snyggt upplagd och ganska riklig. (fast om Kära Make varit med hade han nog grubblat över storleken på risportionen) Saknade dock en stark god sås att förse mig av.

Tyvärr visade det sig att kycklingen inte var färdig, vi sa till om det och fick tyvärr en ganska lam ursäkt.

(I måndags tog jag och mailade dit och förklarade att jag var lite missnöjd, så jag har nu ett gratis mål mat att vänta som en mer rejäl ursäkt, det visade sig att chefen-kocken inte var på plats just den kvällen. De hade en stor catering åt musiker som uppträdde i Konserthuset)


Så jag kommer definitivt att ge dem en chans till.


Mätta var vi i alla fall när vi gick ut i kylan igen. Vi ville inte alls sluta umgås, så vi drog oss till minnes att Lilla Wien, det märkliga stället inne i Södra Station, lite då och då bjuder på livemusik.

(nu till helgen tillexempel)


Vi travade hela långa Folkungatan dit på vinst och förlust. Joo, då!


På den lilla, lilla inklämda scenen stod mycket riktigt ett gäng musiker. De blandade reggae, jazz och afrikanska rytmer. Bättre kan det knappt bli på ett ställe som detta.

Jag vill verkligen inte påstå att det är mer än ett ”hak”, somliga kommer nog dit för musikens skull, andra enbart för att det är dit de går och dricker öl och  andra halkar nog in på väg till eller från pendeltåget.

Anspråkslöst, ingen entréavgift, enkelt och blandat folk. Såna ställen gillar jag. Vi hade ett par trevliga timmar där och skildes runt midnatt.

Fiffig som jag är, såg jag till att låna ut en bok till henne, så nu måste vi ses igen vid tillfälle.

Det var en riktigt bra kväll och en fet knäpp på näsan åt alla de som tror att sociala medier, bloggande och internet för ytligt och konstgjort.

Vi var hur äkta och verkliga som helst hela kvällen!


                                Pussen då   !







 
 
Ingen bild

Mikaela

7 mars 2012 23:02

Du skulle kunna skapa äkta och varma kontakter på ett mingelparty på Östermalm om du skulle hamna på ett sådant med det är ju inget jag önskar dig. Du har det nog mycket bättre där på Söder och nu får du göra det en gång till :)

Kram

Li-Lo

8 mars 2012 08:50

Va gullig du är!
Jaa, vad säger du törs du hänga med dit, eller ska vi testa chakula på Kungsholmen som har afrikansk mat från den andra kusten?

Ses snart, kramkram

 
Ingen bild

Mikaela

8 mars 2012 20:20

Den på Kungsholmen, är det den på Kungsholmgatan nära Kungsbron? Isf. har jag varit där. Jag litar på dig,du får välja.Är det många som kommer? Ska bli så kul och skönt med lite verklighetsflykt :)

Li-Lo

8 mars 2012 21:00

Nä, den här ligger på Pontonjärgatan, så det är nog inte den va?
Det blir nog bara vi, men det kanske räcker?

 
Ama de casa

Ama de casa

19 mars 2012 09:32

Trevligt att träffas på riktigt också :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

19 mars 2012 10:09

Det är det verkligen, har sldrig blivit besviken när jag gjort det : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards