kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

Äcklig men sevärd?

Av Li-Lo - 24 februari 2012 15:27



Det finns saker jag gör som är mer än äckliga.

En del för att jag behöver göra dem, alltså sånt som ingår i att ha ett boende och ta hand om det.


Golvbrunnen!


Om man som oss har tvättmaskin som tömmer sitt vatten där, ja, då kläggar den igen. Fort som fan faktiskt.

Rätt vad det är sprider vatten ut sig över golvet varje gång man duschar. Sen vi fick nytt förra året efter kacka-i-kartong- veckan händer det allt oftare. De har alltså satt in nåt nytt som fortare än kvickt behöver rensas. Nu har jag dock lärt mig att handskas med locket så jag slipper blodflöde varje gång.

 

Trots att jag har kort hår, Mambo-sonen snagg och maken rakar skallen finns där massor av våra asäckliga lämningar. Måtte sonen inte träffa en flicka med långt hår!


Skåpet under diskbänken.


Vi är rätt vanliga på så sätt att vi har soppåsen där. Bredvid den har jag en plastback där jag förvarar lite av varje. Hundskålar för vovvebesök, extra trasor, disksvampar, rengöringsmedel och lite annat. Men de gånger jag får för mig att titta lite extra i denna back brukar jag hitta ett och annat som verkligen passerat bäst före datum. Har jag tur så är det i alla fall mumifierat. Äggskal, tepåsar, korvaskinn, skruttar av äpplen och lökskal är det vanligaste, som tur är. Sen kan ju insidan av den skåpdörren och väggen därinne också vara lite av en snabbrepris på vad vi ätit den sista tiden.


De här grejerna är nog inget jag behöver skämmas över, är nästan säker på väldigt få städar de här områdena i sitt hem varje dag.


Men det jag gjorde idag….


Jag är inte snål!


Det finns bara vissa saker jag har ett enormt motstånd mot att köpa.


Ny sopborste till exempel. Med åren verkar den vi äger ha blivit en varm anhängare av rastafarikulturen! Dreadlocks är inte så jätteeffektivt att sopa upp de här små stenarna man drar in på vintern med.

                                  


                                                  

Så jag tänkte jag skulle dammsuga upp dem i stället. Jag har en finfin dammsugare. Det följde med ett par påsar när jag köpte den, samt ett erbjudande om att prenumerera på nya fräscha påsar.


”Så extremt fånigt tänkte jag, det är ju bara att köpa och det finns säkert billigare nån annanstans.”


Joo då, det gör det säkert. Men har jag lagt två strån i kors för att ens ta reda på var i så fall?

Inte mycket inte, så idag när jag skulle bli av med lite småsten och den vägrade suga, fick jag göra det äckligaste av äckligt.


Sätta mig på golvet med en plastkasse och pilla ut äcklet för hand!


Vem som sugit upp en strumpa vet jag icke, men jag har misstankarna riktade åt en viss avkomma.

Vad som fanns mer däruti ska jag verkligen inte berätta, men mycket var det i alla fall!

För övrigt suger den som aldrig förr igen..


Jag har varit hemma ett par dagar med tung huvudvärk, men piggnat på mig nu. Idag skuttade jag in i sovrum efter att ha suttit i soffan ganska länge.


Man blir mäkta förvånad när det är en man utanför fönstret! (vi bor på andra våningen)


Fönstertittare i all ära, men nog måste väl jag vara något extra, när de kostar på sig att hyra en skylift?             

Fiffigt att han passade på att täta den där sprickan mellan huselementen också när han ändå var där.


                                       Pussen då  !



 
 
Ingen bild

tove

24 februari 2012 22:46

blev just påminnd att det börjar bli dags för rensning hos mig med! tack!! kram

Li-Lo

25 februari 2012 10:58

Så lite så, kram

 
Ama de casa

Ama de casa

25 februari 2012 10:12

Ja, nog finns det mycket äckligt man kan ägna sig åt på hemmaplan. Fast jag brukar överlåta det åt "nån" annan ;-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

25 februari 2012 10:57

Min nån annan är aldrig på plats när jag ska till : )

 
Gun

Gun

27 februari 2012 10:25

Rensa golvbrunnar och sånt är min uppgift här hemma. Inte vet jag varför, det bara blir så. Men det är ok. Jag tycker det mest är fascinerande att se vilka enorma "jätteråttor" det kan bli av att duscha.

http://horni.blogg.se

Li-Lo

27 februari 2012 11:22

Jag är inte heller så himla kräsmagad det är ju ändå "vårt eget" äckel :)

Närproducerat liksom!

 
Hanna

Hanna

28 februari 2012 22:34

Visa saker är lite halväcklig att ta på... fast jag tror att jag har blivit lite mindre äckelmagad av mitt arbete. För jag är ju frukostvärdinna och på frukosten orkar jag inte alltid använda bestik för att putta ner maten i soppåsen, eller lyfta upp matrester från borden. Så jag har tagit i det mesta. Visst, det är lite äckligare när det inte är ens eget smuts, men bara jag tvättar mig så bryr jag mig inte så mycket. HAHA.
Inget jag brukar berätta att jag gör dock, för det är lite äckligt, som att rensa golvbrunnen eller smutsen på luckan under diskbänken.
Kramar :)

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Li-Lo

29 februari 2012 09:29

Vi är alla lite äckliga, var och en på sitt eget lilla sätt : )
Härligt att ha dej tillbaka i kommentarerna!

Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards