kucke-li-lo

Alla inlägg den 24 februari 2012

Av Li-Lo - 24 februari 2012 15:27



Det finns saker jag gör som är mer än äckliga.

En del för att jag behöver göra dem, alltså sånt som ingår i att ha ett boende och ta hand om det.


Golvbrunnen!


Om man som oss har tvättmaskin som tömmer sitt vatten där, ja, då kläggar den igen. Fort som fan faktiskt.

Rätt vad det är sprider vatten ut sig över golvet varje gång man duschar. Sen vi fick nytt förra året efter kacka-i-kartong- veckan händer det allt oftare. De har alltså satt in nåt nytt som fortare än kvickt behöver rensas. Nu har jag dock lärt mig att handskas med locket så jag slipper blodflöde varje gång.

 

Trots att jag har kort hår, Mambo-sonen snagg och maken rakar skallen finns där massor av våra asäckliga lämningar. Måtte sonen inte träffa en flicka med långt hår!


Skåpet under diskbänken.


Vi är rätt vanliga på så sätt att vi har soppåsen där. Bredvid den har jag en plastback där jag förvarar lite av varje. Hundskålar för vovvebesök, extra trasor, disksvampar, rengöringsmedel och lite annat. Men de gånger jag får för mig att titta lite extra i denna back brukar jag hitta ett och annat som verkligen passerat bäst före datum. Har jag tur så är det i alla fall mumifierat. Äggskal, tepåsar, korvaskinn, skruttar av äpplen och lökskal är det vanligaste, som tur är. Sen kan ju insidan av den skåpdörren och väggen därinne också vara lite av en snabbrepris på vad vi ätit den sista tiden.


De här grejerna är nog inget jag behöver skämmas över, är nästan säker på väldigt få städar de här områdena i sitt hem varje dag.


Men det jag gjorde idag….


Jag är inte snål!


Det finns bara vissa saker jag har ett enormt motstånd mot att köpa.


Ny sopborste till exempel. Med åren verkar den vi äger ha blivit en varm anhängare av rastafarikulturen! Dreadlocks är inte så jätteeffektivt att sopa upp de här små stenarna man drar in på vintern med.

                                  


                                                  

Så jag tänkte jag skulle dammsuga upp dem i stället. Jag har en finfin dammsugare. Det följde med ett par påsar när jag köpte den, samt ett erbjudande om att prenumerera på nya fräscha påsar.


”Så extremt fånigt tänkte jag, det är ju bara att köpa och det finns säkert billigare nån annanstans.”


Joo då, det gör det säkert. Men har jag lagt två strån i kors för att ens ta reda på var i så fall?

Inte mycket inte, så idag när jag skulle bli av med lite småsten och den vägrade suga, fick jag göra det äckligaste av äckligt.


Sätta mig på golvet med en plastkasse och pilla ut äcklet för hand!


Vem som sugit upp en strumpa vet jag icke, men jag har misstankarna riktade åt en viss avkomma.

Vad som fanns mer däruti ska jag verkligen inte berätta, men mycket var det i alla fall!

För övrigt suger den som aldrig förr igen..


Jag har varit hemma ett par dagar med tung huvudvärk, men piggnat på mig nu. Idag skuttade jag in i sovrum efter att ha suttit i soffan ganska länge.


Man blir mäkta förvånad när det är en man utanför fönstret! (vi bor på andra våningen)


Fönstertittare i all ära, men nog måste väl jag vara något extra, när de kostar på sig att hyra en skylift?             

Fiffigt att han passade på att täta den där sprickan mellan huselementen också när han ändå var där.


                                       Pussen då  !



Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards