kucke-li-lo

Alla inlägg den 20 februari 2012

Av Li-Lo - 20 februari 2012 19:37



Min blogg- och I-Verkliga-Livet kompis Moma

    är det väldigt trevligt att bjuda på middag!

Så det passade jag på att göra i fredags för då kunde jag smita från jobbet lite tidigare och hinna med att göra ALLT vi skulle äta i lugn och ro.


Det är liksom så vi gör Moma och jag!


Vi sitter inte och nibblar på en liten assiett med små nyttiga saker, i små näpna tuggor av mat med lågt kaloriinnehåll och noggrant beräknade mängder ur kostcirkel och matpyramider.


NÄNÄNÄ!


Vi tar om av allt, tuggar och glupar i oss och NJUUTER av att det är gott med mat. Dessutom hinner vi babbla massor och jag tror minsann vi fick i oss en flaska vin också!


Den här gången blev det:


Räksallad med avokado, grape, chili och koriander.


LiLos Gambiskinspirerade Peppersoup (”recept”)


Grönsaker i rejäla bitar, kokta i buljong och kokosmjölk (kassava, morot, sötpotatis, vitkål i klyftor, och gröna bönor)

Ris


Till efterrätt (joo, då vi fick plats med det också)

Fruktsallad, med lättrostade hasselnötter, glaserade med honung och nymortlad kardemumma på toppen!

En rejäl klick smetana på toppen, även om vi då hade hunnit en bit ner i vinflaskan och döpte om klicken till Svetlana!

 

Förresten kan man kanske kalla Caribbean Coffee för efterrätt också? Det fick vi faktiskt också i oss, men bara varsin..


Det är härligt med någon som äter, när man ändå lagat mat, liksom!


Tänk vad trist det är om någon sitter och dissekerar det hela, petar bort det som eventuellt kan ge ett extra gram hull, kanske rynkar på näsan inför det som är lite okänt eller ovanligt.

Tacka vet jag Moma vid bordet!


Å fast hon äter lika mycket som jag gör, blir hon inte alls rultig och trind, det är väl det enda som stör (lite, lite, lite)   !


                                           Pussen då  !


 för övrigt kan ni läsa om hur Moma upplevde det i hennes blogg som jag länkade till där uppe...

Av Li-Lo - 20 februari 2012 17:47

Jag har ju glömt!

Det finns ju en till musikvideo som sonen filmat och den har jag missat att lägga upp   !


Men nu så :



anar att det kommer fler framöver... Jag är stolt som en mamma-tupp!



                                     Pussen då    !


Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards