kucke-li-lo

Alla inlägg den 16 februari 2012

Av Li-Lo - 16 februari 2012 13:52

Som ska försöka ge oss köplust och att göra oss allmänt osäkra på oss själva!

Jag kan verkligen bli irriterad av hur vissa personer kan liksom sätta sig över andra och anse att deras sätt att tänka, tycka, klä sig och så vidare är RÄTT.


Såg en reklam i går, där Martina Bonnier vill få oss att köpa handväskor. Troligen är hon känd för ”sin goda smak” och kanske till och med genuina ”kunskap” om vad som är det rätta för en kvinna.


Hur som helst, vilka kvalifikationer hon än har så sitter idioten där och säger:


”Ett FEL som många kvinnor gör..”    

              

Vem fan är hon att tal om vad som är rätt och fel när jag vill tjacka nåt att bära matlådan, mina läsglasögon och pluskan i?


Så här skriver man på Åhléns hemsida:


”Dessutom vill hon tipsa om att satsa på saker som verkligen förenklar vardagen. Att till exempel ha snygga strumpor gör det betydligt lättare när man ska klä sig klockan sju på morgonen, förtydligar Martina”


Tack så jävla mycket Martina!

Jättebra, då vet jag!  Min vardag är numera så enkel och lätt när jag har köpt ”Snygga strumpor” istället för tubisarna från ICA.


Att jag fortfarande har svårt att få ekonomin att gå ihop, att jag måste fundera ut middagsmat och laga den varje dag, att jag oroar mig för min son, mina föräldrar och faktiskt även för tillståndet i världen.


Det känns som bortblåst nu efter detta underbara tips!


I filmen kommer hon också med den revolutionerade nyheten att man KAN ha en liten väska i den stora! Hon delger oss också att man KAN ha kuvertväska även dagtid!!!!


Allt sånt här gör mig faktiskt redigt förbannad!   

Det är sådant som får kvinnor att tro att de måste anpassa hur de ser ut, vad de har på sig och hur de uppträder för att för att vara rätt.

Och framför allt att någon annan vet bättre än de själva, vad de ska ha på sig, bära sin matlåda i eller vilken färg de ska sminka sig i!


Tänk om det är så att jag vill:

Ha joggingbyxa   och knytblus    samtidigt?


Köpa en orange väska till mina gröna kläder?


Exponera mina ludna, krumma små ben i en kortkort prickig kjol   och ha en randig kaftan till det?

Eller rent av måla mina läppar i orange så att det flyter ut i rynkorna jag har runt truten?


Inte fan vore det snyggt, men att nån självutnämnd pappskalle ska säga att det är FEL, nä vet du vad, det köper jag inte!


Blir fan i mej tvungen att lyssna på Monica Törnell igen för att sluta vara arg!




                      Men er är jag inte alls på, pussen då   !


Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards