kucke-li-lo

Alla inlägg den 10 februari 2012

Av Li-Lo - 10 februari 2012 13:10


Är i alla fall inte jag!

Jag sparar inga pengar. Efter att ha varit enastående morsa i tjugo år, är det så jävla skönt att inte längre behöva vända på varenda liten krona.

Nu unnar jag mig lite, lite mer än jag kunde göra förut. Fast jag misstänker att det jag själv tycker är lite ”slös” kanske inte ens når upp till normalstandard för andra.


Jag köper lite bättre kvalitet av allt, det är inte bara det allra billigaste som gäller. Och då menar jag lite, typ juice av annat än nittio procent skal och resten sura apelsiner


                                      


 godare kaffe och bättre hygienprodukter.


En enda sak har jag dock aldrig snålat på och det är att min gulliga lilla rumpa faktiskt förtjänar papper av hög kvalitet.

Dasspapper ska vara vitt och fluffigt, inget strävt sandpapper i min lilla gullrumpa inte!



                                                  
                     

En annan sak jag INTE spar är tid.


Jag har möjlighet att flexa på jobbet. Jag brukar ligga på 3-4 timmar plus, enbart för att jag ska kunna ta ut lediga eftermiddagar eller gå tidigt, helst på fredagar.

Vi fick nyss reda på att vi måste ta ut komptid från förra året i pengar eller tid före idag, eller i alla fall bestämma oss för när vi ska göra det.


Jag tog två timmar i går, bara för att jag kunde. Jag ska ta två timmar idag, bara för att jag kan och passar på att göra det nästa fredag också.


Att gå hem tidigt en fredag, det är LYX!


LYX för mig är att ha det bra.

Hinna njuta av livet, äta god mat och att ta det lugnt, samt att ha lent papper till gullrumpan!


Because I’m worth it, liksom   


                                     Pussen då   !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards