kucke-li-lo

Alla inlägg den 8 februari 2012

Av Li-Lo - 8 februari 2012 12:51


Att de kom och installerade nya termostatvred hos oss var ju klämmigt.


 


Då gav de oss en fin liten broschyr som talade om att nu skulle vi ha en jämn och behaglig inomhustemperatur på 20-21 grader.  När sen kylan (den jäveln) kom till sist började jag ana ugglor i mossen.

(Efter förra vintern kom de och tätade alla fönster, eftersom vi frusit rätt rejält redan då)


Förra veckan köpte jag en ny termometer, har lagt den på olika ställen och inte någonstans kommer vi upp i nitton grader!   


I måndags hade vi en kille från bostadsbolaget som kollade, han ringde sen och sa att han TROR att det hela inte alls beror på elementen. Han misstänker att de bitar som själva huskropparna består av glidit isär just vid vår vägg, den som går genom vardagsrum och vårt sovrum.

 

Igår la jag termometern på armstödet till soffan under dagen, i det lilla hörn där maken brukar husera under sin filt.

Jag ska inte gnälla mer över att han håller sig under sin lilla filt


Det var 15.2 grader där!


Nu undrar jag vad de tänker göra, stötta huset från båda hållen så att sprickan hålls ihop kanske, för att det skulle finnas en såå stor tving, det är jag skeptisk till.


Under tiden fryser vi och jag får väl fundera på hur jag ska formulera ett brev, så att vi får avdrag på hyran för vårt lidande!


Spricka upptäckte jag även i en tand i fredags, eller rättare sagt en brygga jag har i truten. Såg förtvivlat tusenlapparna jag inte har virvla runt och bort. Men se min underbara tandläkare han har fyllt igen den sprickan! Undrar om jag ska ge värden hans telefonnummer?

Vad det gäller fina foton från den stora familjefesten, kan jag tala om att det är på gång, gossen redigerar så ögona blöder all sin fritid. Det är bland annat just sånt som ska tas bort, röda ögon!

                                      

Jag kommer att i alla fall lägga upp gruppfotot här, det lovar jag. Resten kommer nog ligga på FB..

Men jag minns ju hur knepigt det var att bara få till ett med mig och mina syskon när jag fyllde

50  25 nyligen!     !


                       Pussen då    !




Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards