kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

Kör hårt med Facebook- och tutt-temat!

Av Li-Lo - 31 januari 2012 14:09


Jag kan ju inte hjälpa att det ibland blir så roligt att låta tankarna fara iväg..

Det var ju det här klippet som fanns på Facebook häromdagen.


 


Jag menar, om det nu är sant? Då kanske jag måste omvärdera min syn på plastikoperationer?

Eller så borde vi som av naturen utrustats med större byst (jag ser inte i artikeln exakt vilken storlek som krävs) få ledigt lite då och då för att göra vår insats för den manliga folkhälsan?

Kanske ska man helt enkelt säga upp sig och bli entreprenör? Starta eget?


Li-Los Tutt-Titteri?


Nu förutsätter jag att det inte krävs att nassarna behöver vara avklädda för att de ska göra nytta, det framgår faktiskt inte av artikeln. I så fall får jag fundera lite mitt företagande samt åtagande…


Jag kom att tänka på något annat korkat jag läste för länge, länge sen. Det fanns en ”kändisadvokat” som hette Pelle Svensson, en gammal brottare. Han försvarade en polis, som haft sex i baksätet på en polisbil, med argumentet att sex är ett naturligt behov, som att gå på toaletten, som man ska kunna tillfredsställa.    


Redan då kunde jag krokna till, rafsade ihop denna och faxade till Expressens insändarsida:


”Så har då Advokat Pelle Svensson fastställt att det är allas rätt att ha sex på arbetet. Likväl som att äta är det ett naturligt behov som måste kunna tillfredsställas. Här uppstår ju en hel del problem, som jag förmodar att arbetsgivare och fackföreningar kommer att hitta tillfredsställande lösningar på.


 Frågan med lunchrum och toaletter är nog löst hos de flesta arbetsgivare, ska vi nu få de speciella ”sexrum” vi behöver för att tillfredsställa även dessa behov? Hur länge ska i så fall dessa kunna disponeras? Här kan det ju röra sig om allt mellan Magnus Ugglas fyra sekunder och många timmar.


Och hur ska vi kunna tillfredsställa detta naturliga behov på en arbetsplats där flertalet anställda är av samma kön? Kommer arbetsgivaren att tillhandahålla ett begränsat antal partners typ ”Dagens rätt”/”Veckans special” i ett lunchrum? Kan man ta med sig sin partner som ”matlåda” och ta fram när lusten faller på, och var förvaras i så fall dessa?

Får man möjlighet att kila ut på ”sexpausem” för att skaffa sig det man behöver. Detta ställer verkligen till förvirring och helt nya krav på arbetsplatsernas utformning – alla har ju inte ett baksäte att smyga undan till när lusten faller på.”


Jag minns att redaktören för insändarsidan ringde och talade om att de skulle ta in den, jag var jättestolt över att se mitt namn i en dagstidning.


Jaa, kära barn, så kunde det gå till innan internet fanns, man skrev på ett papper och skickade eller faxade det.  Sen fick man förstås inte alltid med sin kloka åsikt i tidningen. Himla tur att det finns bloggar idag, så att ens klokhet kan spridas på ett kick, utan någon som helst inblandning eller censur!


                      Pussen då       !




 
 
Hanna (Linnéa)

Hanna (Linnéa)

31 januari 2012 15:47

Vilken intressant blogg du har! Roligt att hitta en blogg med lite vettigare innehåll än de flesta andra. Angående ditt inlägg så låter det ju helt befängt, att det skulle vara hälsosamt att glo på tuttar 10 min om dagen. Kanske tycker karlarna det är trevligt och blir på bra humör, absolut. Men då tycker jag att en likande studie ska utföras på kvinnor. Tycker att vi inför 10 min tittande på vältränade manliga överkroppar, det borde göra susen även för vår hälsa! Så blir det lika mer lika, för det är viktigt att det är lika :)
Tar iofs den där studien med en rejäl nypa salt haha.

Även välskriven insändare! Håller med dig på allt!

http://www.bloggplatsen.se/hannastankar

Li-Lo

31 januari 2012 15:59

Tack, va roligt att du gillar den!
Jag tar nog också denna studie mest på skoj, men det var kul att fundera lite runt det. Själv skulle jag nog gärna titta på små fasta rumpor : )(skrev om det för några dar sen)

Hoppas du tittar in igen, det kommer jag att göra hos dig (och Hanna)
Hadetgott, kramkram

 
Ingen bild

Lotta

31 januari 2012 16:23

Ha, Ha undrar just om Dr Karen har stora bröst.

Li-Lo

31 januari 2012 19:02

Eller drömmer om att ha? sen är det svårt att tyda, ska det vara fem eller tio minuter för att det ska funka, olika bud i samma artikel : )

 
Anna

Anna

31 januari 2012 17:34

Även om jag inte rent personligen skulle kunna tänka mig att nyttja dessa säkert mycket trevliga sexrum på jobbet så blir min tanke:
Att okey för "vanlig" hederlig sex men ska det finnas anpassade rum för alla typer av specialområden och fetischer???
Huuu, vilket jobb att få ihop de. Och vem ska rengöra alla eventuella attiraljer??
Kramen....

http://annalandin.bloggplatsen.se

Li-Lo

31 januari 2012 19:01

Ja det blir ett sjå, men å andra sidan:
Arbetstillfällen : )
Det borde glädja herrarna som gillar arbetslinjen, eller?

 
Moma

Moma

31 januari 2012 18:17

Hahaha, du är rolig du! Jag har också haft en insändare med i tidningen, då var det skolan som fick sig en skopa och den var inte lika rolig som din var!

Är det i morgon..?

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

31 januari 2012 18:59

Å tänk att jag har varit rolig hela tiden, det här är nog typ 25 år sen : )
Imorgon är det, jupp!

 
Ingen bild

Mikaela

31 januari 2012 23:13

Jag känner ofta av ett behov av att få sova. Bör väl räknas till naturliga basala behov och få utövas på lämpligt ställe som arbetsgivaren tillhandahåller?
Tycker också att det är en himla tur att jag får läsa din blogg.

Li-Lo

1 februari 2012 09:46

Precis, sova när man vill på jobbet är väl ändå det minsta man kan begära : )
Tack för att du läser, kram

 
Ingen bild

Mikaela

31 januari 2012 23:16

Jättestor grattiskram på födelsedagen.
Hoppas du får en riktigt fin dag och många små paket : )

Li-Lo

1 februari 2012 09:45

En chokladkaka av en kollega hittills...
Tack för den varma stora kramen, behövs denna kalla dag, kram

 
Ama de casa

Ama de casa

1 februari 2012 11:14

Hahaha! Vilken underbar insändare :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

1 februari 2012 12:27

: )
Jag kan då få till det, även förr i tiden : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards