kucke-li-lo

Alla inlägg den 31 januari 2012

Av Li-Lo - 31 januari 2012 19:04

i morgon!

Ska göra det på jobbet, med hjälp av någon kollega, så blir det i alla fall gjort i en offentlig lokal!


Må den som har mest tur vinna   

Av Li-Lo - 31 januari 2012 14:09


Jag kan ju inte hjälpa att det ibland blir så roligt att låta tankarna fara iväg..

Det var ju det här klippet som fanns på Facebook häromdagen.


 


Jag menar, om det nu är sant? Då kanske jag måste omvärdera min syn på plastikoperationer?

Eller så borde vi som av naturen utrustats med större byst (jag ser inte i artikeln exakt vilken storlek som krävs) få ledigt lite då och då för att göra vår insats för den manliga folkhälsan?

Kanske ska man helt enkelt säga upp sig och bli entreprenör? Starta eget?


Li-Los Tutt-Titteri?


Nu förutsätter jag att det inte krävs att nassarna behöver vara avklädda för att de ska göra nytta, det framgår faktiskt inte av artikeln. I så fall får jag fundera lite mitt företagande samt åtagande…


Jag kom att tänka på något annat korkat jag läste för länge, länge sen. Det fanns en ”kändisadvokat” som hette Pelle Svensson, en gammal brottare. Han försvarade en polis, som haft sex i baksätet på en polisbil, med argumentet att sex är ett naturligt behov, som att gå på toaletten, som man ska kunna tillfredsställa.    


Redan då kunde jag krokna till, rafsade ihop denna och faxade till Expressens insändarsida:


”Så har då Advokat Pelle Svensson fastställt att det är allas rätt att ha sex på arbetet. Likväl som att äta är det ett naturligt behov som måste kunna tillfredsställas. Här uppstår ju en hel del problem, som jag förmodar att arbetsgivare och fackföreningar kommer att hitta tillfredsställande lösningar på.


 Frågan med lunchrum och toaletter är nog löst hos de flesta arbetsgivare, ska vi nu få de speciella ”sexrum” vi behöver för att tillfredsställa även dessa behov? Hur länge ska i så fall dessa kunna disponeras? Här kan det ju röra sig om allt mellan Magnus Ugglas fyra sekunder och många timmar.


Och hur ska vi kunna tillfredsställa detta naturliga behov på en arbetsplats där flertalet anställda är av samma kön? Kommer arbetsgivaren att tillhandahålla ett begränsat antal partners typ ”Dagens rätt”/”Veckans special” i ett lunchrum? Kan man ta med sig sin partner som ”matlåda” och ta fram när lusten faller på, och var förvaras i så fall dessa?

Får man möjlighet att kila ut på ”sexpausem” för att skaffa sig det man behöver. Detta ställer verkligen till förvirring och helt nya krav på arbetsplatsernas utformning – alla har ju inte ett baksäte att smyga undan till när lusten faller på.”


Jag minns att redaktören för insändarsidan ringde och talade om att de skulle ta in den, jag var jättestolt över att se mitt namn i en dagstidning.


Jaa, kära barn, så kunde det gå till innan internet fanns, man skrev på ett papper och skickade eller faxade det.  Sen fick man förstås inte alltid med sin kloka åsikt i tidningen. Himla tur att det finns bloggar idag, så att ens klokhet kan spridas på ett kick, utan någon som helst inblandning eller censur!


                      Pussen då       !




Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards