kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

Tutthängare

Av Li-Lo - 30 januari 2012 20:15



Det är vad min Öbo-son kallade BH, när han var liten.


Jag är en lastgammal tant, som var ung på den tiden när många av oss inte använde detta plagg.
Det fick hänga, slänga och guppa precis hur det ville. Ingen jag vet funderade över det och jag hade aldrig några problem trots att jag redan då hade rätt så stor byst.


Jo, ett eller två år från sexan och uppåt hade jag BH.
Då började en ny tjej i klassen, med ljust änglalockigt hår, jättestora blå ögon, mascara samt BH!

De två första sakerna gick inget vidare att efterlikna, men spott-mascara och BH gick ju förstås att fixa till.

                                                  
                       

För min del kan jag lugnt säga att jag aldrig nådde upp ens till tröskeln av hennes popularitet, så det var helt enkelt bortkastad tid att leta efter ny. Och efter ett tag glömdes plagget helt enkelt bort igen.


Faktiskt började jag inte bära detta plagg igen förrän i slutet av min första graviditet.


Numera hänger jag in nassarna i en hängare varenda morgon och har vant mig vid det.

                   

Hatar dock att köpa detta plagg, det är svårt att hitta rätt storlek. Av någon anledning hänger de dessutom antingen halvvägs upp i taket, eller nere vid golvet. När jag köpte den sista satt jag på huk i vad som kändes som timtal och letade efter min storlek. Det KAN ha varit det som utlöste artrosen? Ont gjorde det i alla fall när jag reste mig.


Dessutom tycker jag det är märkligt att den som har lite, lite större byst ska behöv betala massor med mer pengar än den som har ”standard nassar”! Så jäkla mycket mer tyg går det ju inte åt!
Alltså äger jag två bra och en halvdålig tutthängare.


När jag började träna upptäckte jag att det vore skönt att ha en hängare speciellt för detta ändamål.
Jag provade en i en sportbutik, att få på den gick ganska bra.

                                                  
       

När jag tittade i spegeln var det nästan platt framtill, men märkligt nog var där nån slags limpliknande utbuktningar vid armhålorna. Då skulle jag ta av den, men se det var verkligen lättare sagt än gjort. På gränsen till att ropa på hjälp eller leta efter fickkniv för att skära loss den, fick jag djupandas lugna mig och till slut gick den modellen och jag skilda vägar för evigt.
Till slut fann jag en som gick att knäppa upp i ryggen, den fungerar, men herre min je, vilken klyfta det blir. Hade ett lite längre halsband med en skarabé en dag, den visade sig inte på hela träningen, låg tryggt och säkert i förvar mellan nassarna och värmde sig, trots att jag rörde rätt rejält på kroppen.


Bikini använder jag inte, av humanitära skäl, ingen ska behöva lida av min vita degmassa när de tänkt sej en mysig dag vid vattnet. I somras köpte jag i stället en tankini, det funkar finfint. Annars är det baddräkt som gäller, eller allra helst Au naturelle förstås.


  Snart på en brygga nära dig!


                                                    Pussen då   !                   

 
 
habanero

habanero

30 januari 2012 21:13

Herregud så roligt:D Kan se dig kämpandes med sportbehån.Been there too o mina tuttar är knappt värda namnet.Inte var det roligt just då, men nu alltså...:D

Fy sjutton vad äckligt det var med spott-mascara nu när man tänker efter...o värdelöst.
Kramelikram

http://www.habanero.bloggplatsen.se

Li-Lo

31 januari 2012 09:31

Det var faktiskt hemskt att vara därinne med detta plagg...
Spottmascara med borsten tjock och kletig av tidigare spottande, hua!
Imorron....

Kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

31 januari 2012 09:37

Hahaha! Jag kan se dig kämpa där med BH-n :-) Att hitta en bra BH är inte alls så lätt. Har man hittat en modell som är bra så tar dom genast bort den ur sortimentet bara för det...

Spottmascaran hade jag glömt - tack för påminnelsen och nostalgitrippen :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

31 januari 2012 10:30

Jag kan verkligen hamna i nästanpanik när något är svårt att få av...Traumatisk barndom kanske, jag lär ha brutit ett nyckelben som ettåring, och då bakbands jag! för att det skulle läka!!!!

Tänk va trevligt när man lånade varandras spott-mascaror.... : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards