kucke-li-lo

Alla inlägg den 30 januari 2012

Av Li-Lo - 30 januari 2012 20:15



Det är vad min Öbo-son kallade BH, när han var liten.


Jag är en lastgammal tant, som var ung på den tiden när många av oss inte använde detta plagg.
Det fick hänga, slänga och guppa precis hur det ville. Ingen jag vet funderade över det och jag hade aldrig några problem trots att jag redan då hade rätt så stor byst.


Jo, ett eller två år från sexan och uppåt hade jag BH.
Då började en ny tjej i klassen, med ljust änglalockigt hår, jättestora blå ögon, mascara samt BH!

De två första sakerna gick inget vidare att efterlikna, men spott-mascara och BH gick ju förstås att fixa till.

                                                  
                       

För min del kan jag lugnt säga att jag aldrig nådde upp ens till tröskeln av hennes popularitet, så det var helt enkelt bortkastad tid att leta efter ny. Och efter ett tag glömdes plagget helt enkelt bort igen.


Faktiskt började jag inte bära detta plagg igen förrän i slutet av min första graviditet.


Numera hänger jag in nassarna i en hängare varenda morgon och har vant mig vid det.

                   

Hatar dock att köpa detta plagg, det är svårt att hitta rätt storlek. Av någon anledning hänger de dessutom antingen halvvägs upp i taket, eller nere vid golvet. När jag köpte den sista satt jag på huk i vad som kändes som timtal och letade efter min storlek. Det KAN ha varit det som utlöste artrosen? Ont gjorde det i alla fall när jag reste mig.


Dessutom tycker jag det är märkligt att den som har lite, lite större byst ska behöv betala massor med mer pengar än den som har ”standard nassar”! Så jäkla mycket mer tyg går det ju inte åt!
Alltså äger jag två bra och en halvdålig tutthängare.


När jag började träna upptäckte jag att det vore skönt att ha en hängare speciellt för detta ändamål.
Jag provade en i en sportbutik, att få på den gick ganska bra.

                                                  
       

När jag tittade i spegeln var det nästan platt framtill, men märkligt nog var där nån slags limpliknande utbuktningar vid armhålorna. Då skulle jag ta av den, men se det var verkligen lättare sagt än gjort. På gränsen till att ropa på hjälp eller leta efter fickkniv för att skära loss den, fick jag djupandas lugna mig och till slut gick den modellen och jag skilda vägar för evigt.
Till slut fann jag en som gick att knäppa upp i ryggen, den fungerar, men herre min je, vilken klyfta det blir. Hade ett lite längre halsband med en skarabé en dag, den visade sig inte på hela träningen, låg tryggt och säkert i förvar mellan nassarna och värmde sig, trots att jag rörde rätt rejält på kroppen.


Bikini använder jag inte, av humanitära skäl, ingen ska behöva lida av min vita degmassa när de tänkt sej en mysig dag vid vattnet. I somras köpte jag i stället en tankini, det funkar finfint. Annars är det baddräkt som gäller, eller allra helst Au naturelle förstås.


  Snart på en brygga nära dig!


                                                    Pussen då   !                   

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards