kucke-li-lo

Alla inlägg den 25 januari 2012

Av Li-Lo - 25 januari 2012 15:08

troligen aldrig att hända mig


Plastikoperation.

 

Jag kan inte för mitt liv begripa hur man frivilligt kan utsätta sig för de risker som en operation ALLTID innebär. Sen säger jag som en klok man sa till mig en gång: ”Om man är tillsammans med en kvinna med ett ointressant eller opersonligt inre, för hennes utseendes skull, vad har man kvar när det försvinner?”

Och även opererad skönhet falnar med tiden…

Kanske skulle jag laserbehandla mina ögon om jag hade råd, är så trött på att ta av och på dessa läsglasögon.

Å så tycker jag inte det är så snyggt med Kajsa Ankanäbb i stället för mun heller..

   



Att jag kör bil igen.

 

Jag har minsann körkort, det tog jag i april 1988. September 1988 var sista gången jag körde. Bilkörning var inget jag tyckte om, herre min je så mycket spakar, knappar och andra bilar att hålla reda på. Dessutom: Eeeh, hur tänkte dom när dom gjorde TRE pedaler? Man har ju bara TVÅ fötter!

Så tycker jag mycket bättre om att se mig om i världen, än att hela tiden se upp!


Skridskoåkning.

 

Jag gillade verkligen att åka runt på isen hemmavid när jag var barn. Då kunde jag till och med sätta på mig en kjol! Jag sjöng för mig själv och gjorde de få små tricks jag kunde och kände mig som hundra procent skridskoprinsessa i min ensamhet! Det var dock innan bröderna kom hem från skolan. De brukade skotta en rejäl yta på sjön för att kunna spela ishockey. Där var jag bannlyst ”Du förstör isen med dina taggar!”  


Efter mycket tjat från mig och mamma, knuffade de motvilligt undan snö från en liten, liten yta som skulle vara min skridskoprinsess-arena. Som om jag brydde mig när de inte var hemma!


Idag får jag inse att mina värkande fötter näppeligen skulle trivas i ett par vita, fina konståkningsskridskor, jag får göra mina skär och ömkliga piruetter i tanken och drömmarna.


Lifta på semester

 

Jag har bara gjort den en gång. Tror jag var 20, började i Örebro, tillsammans med en tjej jag knappt kände, målet var att hälsa på min bror som då bodde i Amsterdam. Att berätta allt som hände kanske jag gör en annan gång, men lite snabbt:

Turkisk mycket gammal, mycket skumpig lastbil. Mycket bjudwhiskey, cigaretter, mat, solrosfrön och turkisk musik, stanna mitt i skogen och föreslå att vi skulle sova tillsammans.

Ramla ur, ny lift, båt till Helsingör, sova på en bänk.  Två män och en prostituerad kvinna i en illande orangeBMW, smita ifrån på färjan. Jättelångtradare, chaufför med en av de pipigaste röster jag hört på en man, samt en förarhytt så gulligt pyntad så vi tvärsomnade av bara åsynen.

 

Sovsäcksnatt nummer två vid tysk-holländska gränsen i en kohage, väcktes av gränspolis som ville veta vad vi gjorde där. Sen lätt som en dans fick vi sista liften ända in i stan.

Det kommer jag säkert inte att göra fler än denna enda gång.


Joggning


Jag har gjort det! Men inte på länge, länge. När jag tränade och spelade fotboll så ingick det ju i träningen, fast det hette ju inte jogga, men sprang gjorde vi ändå. När jag bodde hemma hände det att jag sprang med Pappa i skogen.

I tjugoårsåldern gjorde jag och en väninna (samma jag stavgår med) ett par tappra försök. Men njutare som vi båda är, stannade vi istället och plockade blommor!

Gå, skutta, trava, dansa, träna på Itrim, cykla och bada, jajamän! Men se jogga, det kommer icke på fråga.

Fast….

   ibland kan man kanske få lite brått! (nöff-nöff)


Få Nobelpriset i fysik eller kemi

Inte i medicin eller ekonomi heller, litteratur har jag dock inte gett upp om, ännu och då jag är en ganska fridsam natur så vore det väl dumt att inte låta dörren stå öppen för fredspriset?


Men annars är jag rätt öppen för förslag och nya grejer



                                  Pussen då   !










Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards