kucke-li-lo

Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Li-Lo - 23 januari 2012 12:36

Fredag:

Jobba. 8-16.30


17-18.30: ett besök på Naturlig Hälsa, Havregatan Södermalm.

Det var helt enkelt ett ljuvligt sätt att avsluta en vecka på.   

Startade med att sitta i ett rum med dimmad belysning och fötterna i en balja med varmt vatten där det flöt runt någon sorts blommor/örter. Efter 20 minuter kom Paul och hämtade mig.

 I ett annat rum fanns en massagebänk. Där fick jag ligga under två tjocka handdukar på rygg.

Mina fötter blev zonterapeutade i tjugo minuter, det var behagligt, någon enda gång gjorde det lite, lite ont. (Jag är själv lite av en fot-fobiker, gillar inte alls att titta på eller röra andras fötter, så det krävdes lite av mig för att kunna njuta av detta. Pedikyrist är inte mitt favvoyrke precis, hua!)

 

Efter detta 50 minuters massage av rygg, axlar, ben, armar, nacke, till och med lite skalle och ansikte!

Efter detta var jag avslappnad, mjuk och varm.

Jag fick ett kort som ger mig bra priser, kan låna ut det till andra och när jag fått åtta stämplar till, får jag en gratis behandling. (Hojta till om du vill gå dit)

Jag kommer säkert att gå dit igen, nåt att önska till födelsedagen, kanske?


Tur att C bor så nära. Sushi och rödvin funkar fin-fint tillsammans, rödvin funkar också finfint att dricka som tillbehör till ett oupphörligt pladdrande och tyvärr alldeles för många cig.

Hon har precis varit på Kuba, så det fanns mycket att prata om.


Jag fick plötsligt för mig att kolla klockan, frågade lilla C om hon visste hur mycket den kunde vara.


”Halv tio kanske?” ”Nää, den är två minuter över två!”


 Då, åkte jag hem!


Lördag:

Vimsade mest runt, småstädade, lagade mat (Pepper soup, igen!), försökte sova.

Fick ett oväntat fikabesök mitt på dagen, trevligt!


18.53 anlände T från Halland, hon behövde sova över på väg till Östersund. Jag mötte på Centralen, hon fick lite mat. Vi satt kvar vid bordet, drack the och pladdrade till midnatt.


 

Söndag

 

07.28 gick hennes tåg till Östersund. Jag följde med och vinkade, sen höll jag mig med nöd och näppe vaken tills jag var hemma. Sov bort hela förmiddagen och vaknade i ett vinterland! Var helt förvirrad av att sova på konstiga tider, så jag kom mig inte för med något annat än att laga mat.


Testade för första gången att laga persiskt ris, följde receptet ganska noga faktiskt. (fast jag använde torkade tranbär och la till lite rostad mandel som ”pynt”)

                                                  
                      

Kycklinggryta med smak av olika citrus och nordafrikansk kryddning samt ljummen sallad av marinerad broccoli och haricots var gott till.

Tillsammans med lördagens rester finns det så mycket kvar att jag slipper laga middag i kväll, det gillar jag   

Efter dessa oregelbundna tider tyckte jag att det kändes rätt bra, när jag motvilligt vaknade i morse. Rutiner har sin charm de med.


                                            Pussen då    !



Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards