kucke-li-lo

Alla inlägg den 19 januari 2012

Av Li-Lo - 19 januari 2012 21:29

en herre ringde idag och undrade vart han kunde skicka ett mail till alla telefonister.

Han fick min chefs adress och på eftermiddagen kom detta:


"S! Som nybliven pensionär, efter 8 år på XXXXXX, vill jag gärna till alla kollegorna i växeln framföra ett stort och varmt tack för den alldeles ypperliga service, som ni alltid visar. Här skulle de flesta av Sveriges företagsväxlar ha mycket att lära.
Den kundvänlighet ni alltid visar är ett adelsmärke för hela XXXXXXX.
Jag lyfter på hatten. Lycka till fortsatt.
Bästa hälsningar J "

En bra avslutning på en arbetsdag!    eller hur?

Av Li-Lo - 19 januari 2012 17:33


Alla har olika uppgifter i livet, är det så?

Min tycks vara MELLANHAND.

                                        

 

   

 

Öbo-sonen, han har bara mobiltelefon och den är oftast inte påfylld med pengar.


Således, när han behöver kontakta, till exempel sin vårdcentral. Då skickar han mig ett SMS ”ring mej”. Jag ringer honom, han talar om för mig vem han vill komma i kontakt med, jag ringer dem och ber dem ringa honom.

Eller också frågar han om jag kan fråga lillebror om han har någon tröja, jacka eller något annat som han inte använder.


Maken är det samma sak med, han går en utbildning just nu. Behöver han prata med någon myndighet, så får jag ringa upp och be dem kontakta honom. Där kan det förstås även vara att jag behöver hjälpa till med språket.


Sen har vi mellanhandhavandet hemma i våningen, man skulle i alla fall kunna tro att det är betydligt större än ynka 66 kvm.

Sonen vill veta om Kära Make ska duscha, då frågar han mig.

Kära Make undrar om sonen har lånat hans tofflor, då frågar han självklart mig. Sen undrar Kära Make om Sonen ska äta upp resterna i kylen eller om han kan ta dem.


Sen är det resten av familjen, ungefär så här går det till när vi ska träffas:

Jag ringer min bror eller min syster.


”Fråga xxx om zzz ska ta med det eller ska du, i så fall kan väl yyy komma och hämta dig, men kolla först med zzz så han inte redan är på väg.

Sen kan du väl ringa mamma och fråga om det är något de behöver, som xyz kan ta med? Förresten kan du följa med ZXY och hämta mamma och pappa, eller ska YZX göra det?”


Så där håller vi på i all evinnerlighet, men konstigt nog brukar alla komma fram och det finns mat så det räcker till alla!

 

Och vad har jag för yrke?

 

Mellanhändernas mellanhand!


Men förutom att jag är mellanhanden som kopplar ihop samtal, har jag även uppgiften att förmedla information, till mina kollegor och om vårt arbete till de som vi servar.


Vad heter förresten mellanhand på engelska?

                               Inbetweenhand??


För övrigt imponeras jag av rubrikskaparna i kvällspressen. Artiklar om Sveriges Mästerkock, ger full pott i dag. GRISPANIK skriker den ena och RISOTTORABALDER den andra!



                            Här kommer i alla fall:

                               Pussen då   !

            Rakt på dig, från mig, utan minsta lilla mellanhand!

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards