kucke-li-lo

Alla inlägg den 18 januari 2012

Av Li-Lo - 18 januari 2012 10:20


De senaste dagarna har jag varit på ett himlans bra humör!

Jag kan inte hitta någon speciell orsak till det, men finner inte heller någon större anledning till att forska i det.

I stället småsjunger jag mest hela tiden, ett och annat danssteg blir det också, minsann!   


Som jag berättat förut är det inte så värst uppskattat i hemmet när jag sjunger, men jag, jag ger blanka sjuttsingen i det än i denna dag!


Kan det helt enkelt vara så att jag har vårkänslor redan?  Det är väl i så fall alldeles för tidigt?

Jag tror inte heller det är för att allting i livet är rosenrött och helt underbart.

På jobbet har vi till exempel en himla massa strul och krångel just nu. Själva mamma-växeln, alltså den som har all elektronik i sig, har uppdaterats. Detta har aldrig skett utan att det blivit problem, inte den här gången heller.          

Det är inget som irriterar mig, jag gillar när det kör ihop sig lite!


Vi har inte vunnit högvis med pengar.  


Jag har inte blivit av med mina knasiga knän eller fåniga fötter.

Jag har inte som genom ett trollslag tappar en massa överflödiga kilon, även om jag i alla fall tycker mig känna att hullet blivit lite, lite fastare tack vare mitt relativt idoga tränande.

Jag tränar för övrigt även på att inte äta som en skogshuggare. Den träningen går trögare. Mat är ju så infernaliskt gott!

                                     (jag har inte slutat röka heller, fyyy!)


Jag försöker göra som Kära Make, alltså INTE skyffla in maten i munnen, tömma tallriken på två sekunder, för att genast ta mer eftersom jag vill sitta kvar tillsammans med honom och äta.

Huvva, vad det är svårt!

Inte bara svårt förresten, det är dessutom mäkta orättvist, eftersom han minsann kan glupa i sig gigantiska portioner och ändå ha kvar sin smala fina midja och sina rutor på magen.

Inte tränar han heller!

Men alltså, jag kvittrar och gnolar, jag försöker mig  till och med på ett och annat litet  skutt av ren ysterhet och mår ini bomben bra just nu.  


                       E de bra som de e, om man e glad som de e?


              Pussen då     !


                                        Så det så   











Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards