kucke-li-lo

Alla inlägg den 13 januari 2012

Av Li-Lo - 13 januari 2012 13:54

Om vi inte är vänner på facebook, så kan du väl vara snäll och gå in och rösta?


Snälla?     


Tack!

Av Li-Lo - 13 januari 2012 12:35


Idag är det dessutom fredag den trettonde.


Jag kan nog vara lite skrockfull, men just den dagen skrämmer mig icke.

En av sönerna är född den trettonde, visserligen en torsdag, men jag anser det ändå vara ett lyckotal tack vare denna lyckliga händelse.


Sen finns det annat som vissa kanske skulle kalla skrock, som jag bara gör eller INTE gör av bara farten.


Nycklar på bordet förekom ICKE i mitt barndomshem! Därmed lägger jag aldrig några sådana på bord i mitt hem heller. Min kära fader påstår bestämt att det inte har något som helst med skrock att göra. Ren vetenskap enligt honom.        


Spottar när den svarta katten springer över vägen gör jag kanske också ?


 


Sönerna hävdar att den som nyst och säger tack när någon säger prosit, den tar livet av en tomte!

Det vill jag verkligen inte ska hända, så det låter jag också bli. (nu antar jag att det inte gäller självaste Jultomten, snarare de små hustomtarna man håller vid liv på detta sätt.)


Annat skrock som jag sällan har haft anledning att praktisera är också från Pappa:

Att man bör om möjligt klappa en "puckelrygg" för att cirkusföreställningen ska gå bra, eller att man inte bör lägga affischer på sängen för att den inte ska gå dåligt till exempel.


Maken har lärt oss att upp- och nervända skor bringar otur, det har vi tagit till oss av bara farten.


Att jag undviker att gå under stegar, det är nog mera för att jag inte vill ha den över mig eller få nåt i skallen.


Och att någon pratar skit om en när det kliar i öronen, det kan förstås icke ifrågasättas.



Jag hade en kompis, vars mamma sa att det var otur att sjunga före frukost. Det misstänker jag hade med att göra att de var sju personer i en tvåa, nån gång måste väl den stackars mamman få ha lite lugnt och skönt hemma?  



Det vore kul att veta vad ni ”tror” på.


För övrigt är det alltså Tjugondag Knut.




Julgransplundring!!!!!




Fast jag kommer nog inte bli bjuden på någon, suck!


Jag får väl luta mig tillbaka i gungstolen och skrocka förnöjt, medans jag tänker på de roliga tillställningar jag ändå fått vara med om.

Herre min je, så jag for runt de där granarna en gång i tiden!

Det var minsann ”Räven raskar” ”Granen står så grön och grann” ”Fy skam” och så vidare tills finskorna glödde, kalasbyxorna hängde som julgranskulor i grenen och blandsaften tokskvalpade i lilla magen.


Fiskdamm eller godispåse av tomten på det,

(lite olika skolor där, de bästa hade ju BÅDE OCH!)

så hade man haft sig en heldag!


Tur egentligen att Tomten på så sätt fick ett litet arbetstillfälle till varje säsong, helt i linje med ”arbetslinjen”.


Idag ska jag gå och träna i stället! (vuxenpoäng?)


                                        Trevlig Helg och



                                Pussen då   !





 uppgooglade bilder...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards