kucke-li-lo

Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Li-Lo - 9 januari 2012 15:30

Inte fan stannade Olle-helvetet i grind!


Så här sitter jag med förkylningsskalle, den känns ungefär som en telefonistpluska.

Tom med lite ointressant ludd långt in i vrår och skrymslen, så inlägget blir därefter.


Det som eventuellt funnits där, har jag gjort mitt bästa för att nysa ut.

En liten smula värk och lite, lite nasalt mucus har jag dock kvar.


Men då jag är en duktig arbetstagare, passade jag på att vara riktigt uschlig och mer eller mindre sängliggande de dagar som ändå var arbetsfria.


Om inte detta tillsammans med mitt ystra tilltag på julfesten ger mig ett rejält lönepåslag, då vet jag verkligen inte vad som kan göra det?



Jag har som sagt gjort mitt bästa för att kurera mig, förutom Peppersoup har jag vräkt i mig citrus, riven ingefära, chili, vitlök och även gjort en liten aftondryck av varm svartvinbärssaft med mycket kryddor och en skvätt whiskey. (jag vill inte påstå att jag tokdricker alkohol, den halvflaskan köpte jag när jag var på väg hem från Gambia)      


Idag hade jag en lunchsoppa med hemkokt kycklingbuljong, lite kycklingkött, lite pasta, ingefära, vitlök, chili, hemodlad thaiselleri och koriander.

Varmt, starkt, gott och stärkande!


(Förkylningen i samband med fullmåne och kanske lite feber har gett mig drömmar utöver det vanliga, både rejält otäcka maror och mer märkliga saker.

Inatt har jag med oanad målmedvetenhet och beslutsamhet bankat livet ur massor av gnagare i olika storlekar, samt även en och annan orm, med en hammare rakt över deras skallar, och jag var väldigt noga med att med att det skulle krasa på ”rätt sätt” annars bankade jag en gång till!)



Men jag lovar er mina käraste läsare att trots att jag har en enveten klåda och en smula ont i örat, så kommer vitlöken vid detta sjukdomstillfälle inte komma i närheten av öronen mina! (inte ens fast jag har frikort numera)   



Jag vill påminna de som inte har insett att de har en möjlighet att vinna ett fantastiskt pris, att leta reda på min tävling här på bloggen. Ännu finns gott om tid att delta och därmed få möjlighet att erhålla ett pris utöver det vanliga.


Ta chansen, vettja!




                               Tror inte jag smittar längre, så Pussen då   !





Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards