kucke-li-lo

Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Li-Lo - 4 januari 2012 11:06


Jag visste väl det, att året skulle ta slut, trots min vägran att fira.

Så nu tänker jag mig att sammanfatta lite av mitt privata år.


Dåliga, tröttsamma, jobbiga grejer 2011


Kacka i kartong perioden    

De tjuvajävlar som stal vår ena cykel och de andra tjuvajävlarna som stal våra vinterjackor   


Att jag inte lyckades med mitt seriösa försök att sluta röka


Värk/artros i knäet hade jag kunnat vara utan


Det lilla fröet som började gro i somras har stannat i växten på ett sätt, men fortsätter att växa i mitt hjärta


Den iskalla, halkiga, lååånga vintern som tog alltför mycket tid på sig att försvinna

 




Härliga, roliga, bra grejer 2011


Att jag börjat både träna och stavgå


Migrationsverket sa ja till att Kära Make får stanna. (Fast den proceduren ska vi förstås genomlida igen, snart   !)


Jag träffade inte mindre än tre härliga bloggare (Fatou, Britta och Habanero)i verkliga livet,

å så Moma då förstås!


Amas tävlingar   !


Det positiva resultatet av min hälsoundersökning


Jag var på två underbara, fantastiska bröllop   av helt olika   karaktär  och ett roligt 60-års kalas för Söstra mi  

Allt som växte på min balkong  

och att jag hittade det fantastiska halvparasollet som gav oss skugga och avskildhet


Det som tack och lov slutade att växa i mitt öra!


Dessutom hann jag bada nästan tillräckligt, jag hann träffa vänner och släktingar, jag åt massor av (jajaja, för mycket, jag veet) God Mat, jag fick åka båt till Gotland och tåg till Västkusten (och hem till slut), jag fick jobba kvar trots arga gubbar och trosor!


Sist men verkligen inte minst:


Kommentarer i min blogg och kontakten med ER, mina läsare,

ni är faktiskt helt enkelt superduperfenomenala och dessutom jättegulliga!


Ungefär så blev det…


Nu spottar vi i nävarna och tar oss an det här nya året, eller hur?


Varför inte börja med att tävla här nedan?


                                          Pussen då   !









Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards