kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 28 december 2011

”Morgonsex!”

Av Li-Lo - 28 december 2011 10:28


De två senaste morgnarna har jag njutit så jag nästan skäms.

Jag vet att inte alla andra delar min nästintill besatthet av att ha det gott och njuta redan på morgonen.

Kära make gör det verkligen inte, så jag får finna mig i att njuta ensam!


Tvärtemot vad många tror krävs inte alls speciellt mycket kladdigt pillande innan det är klart

(tips hur du klarar det utan klet följer längre ner i inlägget)


Igår morse njöt jag till den milda grad, att jag inte kunde låta bli att göra det i morse igen.

Jag ler fortfarande när jag tänker på det. Hur kan något vara så underbart?





Granatäpple! Valnötter! Fet yoghurt! och lite av mitt hemgjorda Kryddsocker!

 

                                                                            

 

 

Ett smakmässigt perfekt samlag i min lilla skål.

Morgonsex av högsta smakmässiga kvalitet i min mun.

Ren och ogrumlad frukostlycka!

 

De här smakerna tillsammans borde kunna få vem som helst att hoppa upp ur sängen med ett leende, vid tanken på att man snart ska få dem att ”knulla i munnen”

(Tack Fatou för det uttrycket!).   



Jag tror dessutom att jag har kvar tillräckligt för att få mig en omgång även i morgon,

kanske, kanske jag vågar variera mig med lite flytande honung istället för kryddsockret?



Jag önskar dig en njutningsfull stund med dessa smaker och helt ärligt, så tror jag man kan få de att göra ”det där” i munnen även senare på dagen! Varför inte unna dig en stunds extas efter middagen?


Och här kommer tipset för att slippa det kladdiga pillandet:


Jag såg på Jamie Olivers julstök häromdagen och lärde mig ett extremt smart sätt att få ut de goda kärnorna och saften.

Rulla det goda äpplet lite grann, dela det över skålen du ska ha dem i. Håll en halva i taget över skålen med den skurna sidan neråt i din hand med lite spretande fingrar. Banka på skalet med en sked, slev eller liknande.

Kärnorna trillar ner i skålen, det vita beska stannar kvar i skalet och saften rinner röd och vacker mellan dina fingrar och låter de goda kärnorna hållas fuktiga.

Jag har sett att det finns de som gör det under vatten, men då går ju själva juicen förlorad..



                             Pussen då   !







 
 
habanero

habanero

28 december 2011 12:07

Men Li-Lo alltså, om man är lite pryd, som jag(hahahahaha)så kan man ju råka känna sig lite illa till mods av såna fräcka uttryck som "knulla i munnen". Man kan faktiskt säga att smakerna "gifter sig i munnen" .Om de nu sedan gör det andra också efteråt, så låt gå för det då... :)
Kramelikram
Ja o klart vi ska träffas snart :)

http://www.habanero.bloggplatsen.se

Li-Lo

28 december 2011 12:28

Ja det hoppas jag verkligen att de pryda (såna som du, hahaha) gör!
Det är faktiskt Fatou som lärt mig..
Nu förtiden är det också vanligt att man gör det först, innan man gifter sig, ju!
Hörs, ha det gott, kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

28 december 2011 17:09

Hahaha! Nu kommer du att få en himla massa besökare från olika sökmotorer, garanterat :-D

sv: Shit! Nej, dom har nog inte Knut här. Aja, tomtarna får stå kvar hela året då. Då slipper jag ju plocka ned dom också. Det är ju mycket tristare än att ta fram dom :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

28 december 2011 19:33

Det verkar faktiskt inte så, de fegisarna vågar väl inte söka på sånt : )

 
Ingen bild

Johääännaaa

29 december 2011 13:38

hahaahha du e galen! Men tycker du borde böja använda maken till rätta sak också! ;P

Li-Lo

29 december 2011 13:48

It takes two to tango, han är morrontrött!

 
Hanna

Hanna

29 december 2011 18:57

åH! GRANATÄPPLE

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Li-Lo

29 december 2011 19:28

jajamen!

 
Hanna

Hanna

29 december 2011 18:58

Nu vet jag inte riktigt vad datorn fick för sig... Granatäpple åt jag också till yougurten häromdagen men förutom granatäåpplet så var inte resten av frukosten lika upphetsande som din verkar ha varit!
Kramar

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Li-Lo

29 december 2011 19:27

Det är en fråga om att njuta i nuet Hanna! Då kan det bli en njutning : )
Jag hade inte ätit granatäpple med valnöt förut, den kombinationen... Mmmmmmm

Närmre sex än så är allt svårt att komma : )
Boken var bra, jag läste ut den snabbt, tack!

 
Ingen bild

Mikaea

29 december 2011 23:03

Livsnjutare där. Själv vill jag bara sova.
Kanske man skulle prova och se om livsandarna återvänder.

Kram

Li-Lo

30 december 2011 08:06

Det är bara att hoppa upp och njuta av godsaker så blir du som en ny Mikaela : )
Valnöt+Granatäpple=Lööv

Kram

 
Renee

Renee

30 december 2011 09:40

Jag har aldrig förstått mig på granatäpplen, en stor frukt med lite användbart innehåll

http://www.reneemari.blogg.se

Li-Lo

30 december 2011 11:13

Om du gör som jag beskrev får du gott om ljuvliga kärnor och underbar saft. Det är gott i sallader, uppepå vissa maträtter,för att inte tala om i fruktsallad och till frukost!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards