kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 25 december 2011

Så ja nu var det klart!

Av Li-Lo - 25 december 2011 23:47



Julafton och Kära Makes födelsedag är avklarade. På morgonen fick han presenter och klappar, Mambo-sonen och jag fick bara klappar.

 Jag fick saker jag blev glad över, bra va?

Vi har umgåtts med några av de närmaste sisådär en 18 stycken, från knappt två år till knappt 89!

   

Ätit gott av det blandade julbordet där fanns allt från vanlig skinka till saltpotatis och indiska samosas.

Tomten kom!

 Jag fick paket!

Det fick de andra också, och jag tror att alla var nöjda, min bästa var en rejält tung och stor mortel, i den ska jag tjoffa ihop kryddblandningar och röror.

Mina systersonsdöttrar lekte i källaren, de två äldsta 8 och 9 år

 

kom springande för att fråga:

"Snälla, snälla LiLo, kan du inte vara med i våran pjäs och spela häxa?

Du passar perfekt för den rollen!"


Det var länge sen jag såg Mambo-sonen skratta så hjärtligt och så elakt.   


Nåväl jag var ändå glad att bli ”castad” så det är klart jag ställde upp.


Vi körde två föreställningar på raken och det var succé båda gångerna. Jäntorna var klart nöjda med min talang för häxrollen och undrade om jag provat på teater tidigare!

Se där, jag kanske har en ny karriär framför mig? Som jag sagt tidigare så förlorade min arbetsplats sin häxa när det var uppsägningar, så kanske det blir jag som ska ta över den platsen nu?


Senare uppförde alla fyra flickorna ett julspel. De berättade sin egen uppfattade version om hur det gick till när Maria och Josef fick sitt lilla Jesusbarn, kanske inte exakt som man sett det förr, men betydligt bättre.

Här fick vi veta att både Maria och Josef inte alls blev glada, eftersom de precis träffats och blivit jättekära. Maria berättade även hur snygg Josef var, precis lagom smal..


Dessutom var det reklampaus i mitten.

Alla som sett reklam för leksaksbutiken BR känner väl igen: ”Vet du vad det bästa är..?”

Här står fyra ursöta flickor på rad och sjunger:

"Vet du vad det bästa är, vick på rumpan och klapp på den samma, Jesus ifrån Betlehem”

Här är de andra skådisarna

 


Julen är härlig tycker jag, när man kan fira den tillsammans, många på en gång och helt utan krav på perfektion och ordning.

Jag  


är glad att jag har så fin familj och ännu gladare att jag inte en enda jul har känt kravet att det ska vara som i Bullerbyn eller hos Fanny och Alexander. Vi bara firar vi, utan konflikter, fylla, sorger eller bedrövelser!

Hunden i släkten listade tillexempel snabb ut var det var smartast att befinna sig  !


 



                         God förtsättningspuss då   !


 
 
Jess

Jess

26 december 2011 09:12

Hahaha, så du är perfekt som häxa! Här är nog en till! Haha!

http://maisongrey.blogspot.com

Li-Lo

26 december 2011 09:43

Tydligen tycker de små söta jäntorna det : )
Men jag fick bli en snäll häxa i slutet av föreställningen, så det vore synd att klaga..

 
Ama de casa

Ama de casa

26 december 2011 10:14

En härlig jul, alltså - och bara hunden under bordet ;-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

26 december 2011 10:26

Ja, det var en bra jul och en klok hund, synnerligen strategiskt placerad.
Tacksam för det, att jag inte har en familj där andra än hundar hamnar där..

 
Ama de casa

Ama de casa

26 december 2011 14:49

sv: Du har så rätt så. Vi fick inte i oss all julematen, men vi jobbar vidare på det. Ett angenämt bekymmer :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

26 december 2011 16:01

; )

 
Renee

Renee

27 december 2011 07:48

Haha tänk att det fanns en roll som passade dig! Nu blir du säkert upptäck och kan börja en nyn karriär.

http://www.reneemari.blogg.se

Li-Lo

27 december 2011 09:02

Jaa, det var tur att jag fick den rollen!

Troligen syns jag på TV och filmduken inom kort : )

 
Hanna

Hanna

27 december 2011 12:00

Haha! Se där! Ny karriär som skådespelare eller som häxa! Väntar med spänning till påsken för att se om du tar kvasten och far till blåkulla!
En stor fin mortel låter dock som en bra present! Tycker att det är svårt att hitta idag!
Kramar

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Li-Lo

27 december 2011 12:37

Det är bra att ha många dörrar öppna, som sagt nu får vi se vad det blir framöver..
Den är tung som attan och igår premiärmortlade jag i den, det gick som en dans!
kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards