kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 19 december 2011

De e lugnt!

Av Li-Lo - 19 december 2011 13:43


Skrivbordet var inte tömt när jag kom till jobbet.

Mina lösenord fungerade fortfarande och jag har inte blivit in- eller uppkallad till chefen.


Nu kan jag fortsätta fokusera på allt jag INTE ska göra inför julen, så får vi se om det blir något kvar jag faktiskt tänker göra.


En sak jag ska göra innan jul är att tacksamt ta emot och utnyttja julklappen vi fått av facket i år.


15 minuters massage!


Jag ska vara ledig på torsdag och fredag, så halv fyra på torsdag tänker jag bli ompysslad en stund och sen försvinner jag hemåt.


Jag har alltså ungefär två dagar på mig att fundera ut, vad jag ska ta med mig till Syster och Svåger.


Självklart ska jag baka julegrisar.

   

Det har jag gjort så länge jag kan minnas och tänker göra i år också.


En skinksnutt vill jag ha hemma, för övrigt kan jag både ha och mista det mesta i julmatsväg när julafton är väl över.

Det är ännu en bra sak med att vara många när man firar jul. Hos oss tar alla med sig ett par ”rätter” till julbordet och när vi firat klart så tar man med sig lite av varje hem.

På så sätt har man lite julmat att äta hemma, utan att ha behövt laga mängder med mat själv!


Klappar då?


 


Äh!




Huvudsaken de små barnen, min pappa och jag får!   



                                           Pussen då   !







 
 
Ama de casa

Ama de casa

19 december 2011 16:23

Vilka söta julegrisar! :-)

Tur att chefen var så full så att han inte minns ditt tros-utspel ;-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

19 december 2011 19:51

Mina julegrisar är både söta och goda, utan att vara söta!
Han minns nog det, men kanske inte allt som hände senare : )

 
Gun

Gun

19 december 2011 21:23

Så fina grisar! Men oj oj, nu vill jag ju också baka såna, hur ska jag hinna med det då? :)

http://horni.blogg.se

Li-Lo

20 december 2011 09:44

Det hinner du, om du vill, eller också kan du låta bli och göra det till nästa jul i god tid och frysa in?
Man måste inte hinna allt man vill...
Kram

 
Renee

Renee

20 december 2011 13:41

Oh vilka söta fina julgrisar. Jag är mest förtjust i julskinka, det andra på julbordet kan jag vara utan.

http://www.reneemari.blogg.se

Li-Lo

20 december 2011 14:01

Jag har som sagt gjort dem varje jul i en evighet, och det skulle kännas konstigt att vara utan.
Varsin på morron, med julskinka, sen kan julen börja!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards