kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 18 december 2011

Julefest med jobbet! (eller är det nån som vet ett bra ledigt jobb?)

Av Li-Lo - 18 december 2011 19:51


Jag har inte ett enda foto av den här typen att dela med mig av från fredagens julfest med jobbet.

 


Men jag kan tala om att för en enda gångs skull så blev jag så där rikitgt jätteyster av att dricka lite alkohol.


Jag dricker inte speciellt ofta och när jag väl gör det, brukar jag mest bli väldigt trött och bara längta efter min lilla säng.

I fredags hade jag egentligen inte alls lust att gå, var trött och tyckte det kändes stressigt att gå direkt från jobbet.


Men

när jag druckit ett glas vin före maten och ett till det goda julbordet.. Ja, jäklar jag vart på toppenhumör!

Det var ju inte så att jag var redlöst berusad, bara på himlans bra humör och kände liksom att jag ville dela med mig. Hämningarna, de få jag har, kastade jag iväg och jag tänkte bara på att vi skulle ha kuuuuul.    


Så när vi förmodades lära oss Linedance av en ovanligt stel och seriös (?) kvinna, vaknade den där riktigt fnoskiga innersta tokfian i mig.

Jag tramsade bort hela räknandet och gjorde helt nya steg! Jag hade jättekul och det uppskattades, kanske inte av den torra experten, men faktiskt av många andra.


Lite senare var det dags för karaoke!


Först upp på scen var vår enhetschef och en annan man. När chefen säger att alla som vi ligga bra till i nästa löneförhandling gör bäst i att ställa sig framför scen, fick jag en toppenidé!


Alltså jag tyckte det då, i fredags.


Jag mindes att jag hade samma necessär i väskan som vid nåt annat tillfälle och att jag då stoppade ner ett par tunna, slinkiga men rekordeligt stora svarta trosor, för att jag inte visste om jag skulle åka hem och sova eller stanna över natten hos min kompis.

                                 

                                                  
          


Här ska löneförhandlas så det står härliga till, tänkte LiLo, och en stund senare stod chefen där och svingade mina tanttrosor över huvet.  


                                                  
   


Ja ja, de var i alla fall rena.


Om jag har jobbet kvar?

Ingen aaaaaning!


                                              Pussen då   !

 
 
Anna

Anna

18 december 2011 20:48

Låter som en lyckad kväll...
Linedance har jag provat på och för att lyckas med det måste man ju vara glad..... Byt instruktör.:)
Karaoke är ju urkul... Älskar att sjunga och gör det väldigt ofta. Ibland efter devisen hellre än bra..

Å om Bridget lyckas behålla jobbet efter både trosor och påsättning av chef tycker jag att det är givet att du har ditt kvar... Jisses, chefen fick ju bara en tidig present..:)
Kram.

http://annalandin.bloggplatsen.se

Li-Lo

18 december 2011 21:12

Jag sjöng tillsammans med mina växelkollegor, Ringring : )

Jag tycker inte linedance var så där jättelämplig aktivitet, skulle kanske tyckt det var kul och tagit det seriöst i ett annan sammanhang?

Han verkade inte speciellt ilsken : )

Kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

19 december 2011 09:50

HAHAHA! Underbara du! Verkar ha varit en lyckad kväll - om sen jobbet ryker, vad gör väl det? ;-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

19 december 2011 09:59

Ja, jag hade i alla fall roligt!
Jag uppfattade att han ville känna sig som en äkta rockstjärna och jag är ju snäll : )

Än så länge har ingen stängt ner min dator eller städat bort min plats i alla fall så det är nog lugnt....

 
Ingen bild

Mikaela

19 december 2011 20:11

Shit, du skulle ha varnat. Jag brukar faktiskt sitta och äta middag vid datorn. Hur kul tror du det är med halvtuggad couscouss mellan tangenterna på mitt nya fina tangentbord??? :P

No, jag förlåter dig för jag lyckades faktiskt kniiiiipa men det var på håret. Du är ju bara för himla kul, å så e du go också. En sån medarbetare bara kan man inte göra sig av med, då skulle hela avdelningen placera ut mindre rena trosor på strategiska ställen.

Li-Lo

19 december 2011 20:43

Oj, jag är lessen : )Men glad att du lyckades knipa. Det ska allt chefen vara att jag också hade lyckats sist jag hade den väskan, annars kanske de inte varit rena?

Ibland är jag väldigt, väldigt impulsstyrd, kanske man kan säga?

Kram

 
Ingen bild

Mikaela

19 december 2011 22:57

Känner igen det där med impulserna men nu gick det så fort att jag inte hänger med i texten. Vad är "den" som du hade i väskan? Tvättmaskinen?

Godnatt och kram

Li-Lo

20 december 2011 09:42

Necessären med de där hmm...trosorna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards