kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 9 december 2011

Idag

Av Li-Lo - 9 december 2011 13:03

tror jag att jag nöjer mig med att länka till en av mina favvobloggare.


Hon är så bra på att sätta ord på saker som jag tycker är viktigt.


Fatou Tonårsmorsa


  När jag fick nöjet att umgås med henne och gulliga Mabou en solig och varm dag i somras   !


Läs hennes kloka inlägg, lägg orden på minnet inför kommande möten med personer som anser att rätten att använda ett korkat ord ens är något att diskutera!


Själv ska jag snart träffa vänner från nu och förr på lokal, det kan som vanligt sluta hur som helst!


Så här vart det ju förra året   till exempel   !



                                  Pussen då   !

 
 
Tonårsmorsa / Fatou

Tonårsmorsa / Fatou

9 december 2011 13:41

Åh, tack för fina ord! Ja, det är en viktig debatt att ha argument till! Roligt att du kan finna några hos mig! Kram och hoppas du får en fin helg! :-)

http://fatou.se

Li-Lo

9 december 2011 13:45

Because you're worth it ♥
Tack det samma, kram!

 
Gun

Gun

9 december 2011 13:50

Ja, hon är sååå himla bra, jag läser hennes blogg även om jag är dålig på att kommentera hos henne (och andra) just nu.

http://horni.blogg.se

Li-Lo

9 december 2011 13:55

Hon är duktig, och nu kommenterade du ju i alla fall hos mig, två gånger till och med, man tackar!
Trevlig helg

 
Gun

Gun

9 december 2011 13:51

Just det ja... Tack! Det är en lättnad, verkligen. :)

http://horni.blogg.se

Li-Lo

9 december 2011 13:54

Det förstår jag, jättekul!

 
Ama de casa

Ama de casa

9 december 2011 16:35

Verkligen ett ögonöppnande inlägg av henne!

Ha det så skojsigt ikväll då :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

9 december 2011 17:11

Hon är jättebra!

Ska försöka få fram lite julölsstämning i ösregnet..
Tur att jag har små fina pommler att ha i örona, de ger lite feeeeeeling i alla fall : )

 
Ama de casa

Ama de casa

9 december 2011 17:07

Pommler? Vad är det?

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

9 december 2011 17:09

kulor att hänga i grenen

 
Moma

Moma

9 december 2011 23:14

Jag hoppas du dricker en god öl åt mig- DET behöver jag idag! Hade jag varit lite snällare än vad jag känner mig just nu (mordisk)så hade jag hakat på, men försök nu att ha det så trevligt utan mig!

Och kloka ord från Tonårsmorsa, och skönt att någon orkar hålla liv i detta evigt käbblande om huruvida man har rätt att använda fula ord bara för att man själv inte anser att de är fula! Såklart får man INTE kränka någon!

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

10 december 2011 11:47

Jag tog en liten romdrink åt dej, var det okej?

Trevligt var det, härligt knasiga vänner är underbara att träffa ibland, men jag är nog mer hemmaråtta än jag tror nuförtiden.

Eller hur? Tänk att nån kan tycka att det är så viktigt att man till och med startar en FB grupp.....

Hoppas du är mindre mordisk idag, så kanske vi kan ta en promenad i skogen, men det gör jag bara med snälla personer, lite läskigt annars..
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards