kucke-li-lo

Alla inlägg den 29 november 2011

Av Li-Lo - 29 november 2011 14:20


eller ska man vara som vanligt nu när det lackar?


Jag har kanske nämnt det förut att jag är barnsligt förtjust i överraskningar och paket.

Så för säkerhets skull kanske jag ska lägga på ett kol på snällhetsbrasan och undvika att lacka ur?

Jag vet ju att vuxna inte ska förvänta sig julklappar och jag är inte alls sådan att jag vill ha speciella saker. Men att få öppna paket och inte veta vad det är inuti…


Jag blir i alla fall glad av det!


Nu kommer jag förstås att garanterat få två klappar, men de är ju inte precis oväntade eftersom jag köpt dem själv.

Mambo-sonen fick alltid en bok på sin förra arbetsplats, som jag brukade få ta över.

Nu har han ny arbetsgivare så det vete sjutton hur det blir med detta, oroande.

Kära svägerskan som brukar köpa något litet fint och trevligt att smörja eller tvätta sig med, har så ont i sitt knä att hon inte kommer utanför dörren, stackarn.

Maken, den kära, han har det inte i sig överhuvudtaget. Han är ju inte uppvuxen med att ”jula” och är ingen presentköpare av naturen alls.


Så i år står hoppet till Syster och Svåger, de brukar vara pålitliga vad det gäller att slå in saker i papper.

Dessutom kommer några av de barnbarnen, så vem vet? De är i precis rätt ålder för att vara sugna på att ge bort trevliga saker i paket.


 


Tänk vad roligt det är när man är vuxen att få saker som barn gjort själva. Men när bror min fick ett äpple jag knåpat ihop av lera och målat, samt lämnat ett stort fingeravtryck på när vi var sex respektive åtta år, vill jag inte minnas okontrollerade utbrott av glädje.

Lika bra han stannar i Schweiz, den otacksamma lymmeln!

(Och här kommer en bild av ett helt annat äpple av lera)


 


Joo, just det, jag kommer ju att få ”Årets julklapp” redan nästa vecka också.

Ett företag har erbjudit mig att prova en av deras matkassar som kommer att levereras till dörren nästa onsdag.


Gratis är gott, så jag sa ja tack!


Aah, ja just det. Det ska ju vara saligare att giva än att taga (emot)?

Så joo, jag kommer nog leta lite efter klappar, men tror jag kommer att leta efter dem på smartasaker.se, så slipper jag trängas.


                            Pussen då   !


                                                  
                                      

PS

Delar gärna ut min adress…

DS

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards