kucke-li-lo

Alla inlägg den 27 november 2011

Av Li-Lo - 27 november 2011 20:47



En helg i ingentingets tecken lider mot sitt slut. Att laga god mat på helgen är liksom inte något extra för mig, det är sånt jag alltid gör.

I fredags wokade jag biff, med svamp, blomkål och purjo. Gott och starkt kryddad, med nudlar till.

Igår: Lammstek, potatisgratäng och stekt brysselkål med senapsfrön solrosfrön och sesamfrön! En mycket mustig skysås….MMmmmm va gott det var!

Idag blev jag ensam vid middagsbordet, sonen skulle iväg på nåt och Kära Make brukar slinka iväg till syster med familj på söndagarna.

Så jag passade på att frossa i fläskkött! Annars äter vi i princip inte det här hemma, men jag blev så sugen när jag hittade en jätteförpackning med såna här slarvkotletter för nästan ingenting. Så jag stekte dem sakta i ugnen, med lite goda kryddor.

Jag stekte sötpotatis, morot, jordärtskocka tillsammans med ingefära och chili, på slutet lite, lite honung samt salt och peppar.

Jäklar vad jag fläskade i mig!

 


Shoppingen då?


Det finns ett ställe som gör mig lika glad varje gång och det är mest för att det känns så fantastiskt att läsa deras stolta skrift på fönstren:


BEA, ett varuhus i TVÅ plan!


Det är så gulligt tycker jag, som om det vore något verkligt extra med en butik som har fler våningar!

De har visserligen en himla massa saker dessutom, nån slags mini-Ullared, mitt i Svedmyra. Ingen annan stans vet jag att det finns en så välsorterad och stor leksaksavdelning tillexempel.

Kläder och skor, allt för köket, massor av lampor och cykelgrejor, allt på en yta som egentligen inte skulle kunna rymma så mycket.


Jag ville ha lite garn och de har sånt billigt syntetgarn som duger finfint till mina alster. Just nu vill jag ha accesoarer i grönt. Det verkar inte vara modernt, så när nu mössan var klar känner jag att det skulle vara fint med en halsduk därtill.

Strumpor och två fina saker från leksaksavdelningen, som kan bli någons julklapp. Vem vet jag inte en, men de som får leksaker av mig är vuxna och läskunniga, så det kan icke yppas här vad det är.


Vår platt TV som vaknade till liv igår, har redan lagt sig platt igen, typiskt när jag precis beställt fler kanaler i morgon. Men som icke bilburen är sådana inköp inget man fixar på en kafferast.

Självklart har helgen även innehållit goda, långsamma frukostar.

Ett besök hos de gamle och lite ligga i sängen med god bok. Något rännande på ”gymmet” har det inte blivit, men tog en stund med gamle Carl Lewis nyss. Annars verkar hans viktigaste funktion vara klädhängare nuförtiden.


Nä nu ska jag sticka


                                            Pussen då   !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards