kucke-li-lo

Alla inlägg den 23 november 2011

Av Li-Lo - 23 november 2011 16:24


Det finns hopp om det mesta, även lilla LiLo verkar det som.

Jag vann visserligen inte tävlingen hos Moma, men jag känner mig lite som en vinnare ändå.


Stället jag jobbar på har sina fördelar ibland.

Just idag har jag genomfört en gratis hälsokontroll. ( de som utförde den heter Feelgood)


De flesta resultaten fick jag på en gång, sen ska jag komma åter om någon vecka för att träffa en läkare och veta om lever och njurar är okej.


Jag har bra blodvärde, lågt kolesterol, juste blodsockervärde och finfint blodtryck. Därutöver hörde jag vartenda litet pip i lurarna, ganska bra när man är telefonist!


Sen…

 

så var det ju detta med att väga sig, mäta sig och cykla för att mäta konditionen, samt synen.


Men,

 

tro det eller ej. Om jag översätter vad hon sa om dessa värden:


Jag är baske mig som en gammal fin Volvo!

 


Rullar på i hyfsad hastighet, når ingen toppfart, men har goda förutsättningar att öka farten något om jag gör mig av med lite av ”extrautrustningen”, beräknas även ha möjlighet att öka livslängden om detta sker.


                                          

Vindrutorna är icke i bästa skick, men går att se genom även om det är lite oskarpt på distans eller alltför nära.


Ett prima bytesobjekt med andra ord!


Ringde genast upp Kära Make och hörde efter om han planerar att byta upp sig till en sportigare modell, men tack och lov verkade det inte vara aktuellt.


Men för mig själv känns det härligt att veta att jag är Still going strong. Och så fick jag ju nåt att blogga om också.


Ja just det, för att mäta ”orken” fick jag nåt slags bälte under nassarna. Efter cyklandet skrattade och tramsade jag och sköterskan en stund innan jag gick.

Jag handlade lite att äta till lunch och begav mig till jobbet.

När jag väntade på mikrougnens pling kände jag att det var något som skavde lite konstigt under ovan nämnda nassar. Jag har visserligen en ny BH, men detta var något annat..


 


Kände efter och där hade jag ju kvar pulsmätaren! Haha! tur att den inte följde med ända hem, då kunde de ju ha fått reda på hur pulsen ökar när jag ägnar mig åt alla möjliga aktiviteter!

En snäll kollega tar med den i morgon när det är hennes tur att kollas, så nu ligger den tryggt i hennes väska.

              


                                    Pussen då    !



Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards