kucke-li-lo

Alla inlägg den 16 november 2011

Av Li-Lo - 16 november 2011 12:47


och lite annat. 


Den största bästa saken är att Kära Make äntligen är klar med sista nivån av SFI.

Han gjorde den sista testen förra veckan, en hel eftermiddag med läsförståelse och hörförståelse.

Dagen efter ett konversationtillfälle tillsammans med en annan elev.


Han var inte alls säker på att det gått bra, han har varit dämpad och tyst sen dess.

Igår hade läraren ringt flera gånger, han vågade inte ens svara. Till slut gick han ut på en promenad och när han kom hem tog han mod till sig och ringde upp.


Grattis!

sa hans lärare då!



                                                 


Vilken solstråle jag hittade i vårt lilla bo, när jag kom hem i går.

Och GRATTIS! säger jag också så klart!

Det har varit lite trögt, men vi har båda tyckt att det är viktigt att han gick alla nivåer och fick ”betyg” innan han börjat leta annan utbildning eller arbete.


En annan sak som är bra, är att Gun är klar med min julklapp, alltså den jag ska ge mig själv.

Titta där så får ni se, hur glad jag kommer att bli när jag öppnar det paketet, de är så himla gulliga!


Sen känns det ju trevligt att Moma har en tävling, där jag känner redan nu att första priset är mitt, som i en liten ask (eller kasse?)


Annars?


Har ännu inte hört något från försäkringsbolaget, så om vi ska få äta eller hålla oss varma framöver får framtiden utvisa.

Mambo-sonen, han hostar, hostar och hostar. Fast självklart lyder han inte mammas goda råd om att uppsöka läkare.

Öbo-sonen har det tufft ett tag av olika skäl och som vanligt är det då det är jobbigt att han är öbo. Inte för att det är så troligt att han heller skulle lyda mammas kloka råd, men ändå.


Jag fortsätter att ränna på iTrim, och tycker fortfarande att det är roligt. Fast i måndags morse, var jag på väg, stannade upp när det var 25 meter kvar, tänkte till och insåg att jag inte stoppat ner någon tröja i väskan. Så det blev att gå och jobba, utan träning. Lika bra det för när jag kom hem såg jag att byxorna hängde på en stol. Hade kanske blivit lite väl tunnklätt?

                                                  
        

                                                  



Vi vandrar med pinnar oförtrutet, igår var det väldigt mörkt i skogen, men på himlen! Å alla dessa stjärnor, så mycket bättre de syns när man är där inne i kolsvartet!


 


Nä, jag har inte klarat av att låta bli att röka, skäms på mig!    !


                                  Pussen då   !

























Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards