kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 11 november 2011

Någonting är väl fel?

Av Li-Lo - 11 november 2011 13:00



När man vaknar och är glad?    

Alltså inte så där glittrande glad som salig Sickan Carlsson, utan bara lite, liksom, mysglad.


Det är ju inte för att allt är frid och fröjd, samt rosenrött lyckligt i Kucke-li-lo-bo.

Inte heller för att det är så vansinnigt underbart att det är november och vi har en lång jäkla vinter framför oss.


Men kanske för att det är fredag?


För att jag på något sätt blir väldigt lugn och liksom mysig inuti av gråväder och luddig dimma?


Eller för att jag av mina snälla och gulliga föräldrar fick en summa pengar den här veckan (inte bara jag, alla syskon faktiskt!).


 

Ingen jätteslant, men den räcker till för att lägga lite i Resa-till-Gambia-högen samt för att känna att jag inte behöver vara orolig för att pengarna inte ska räcka till ett tag framöver.

Det är också så att det skulle räcka till att UNNA mig något.


Ni vet, nåt sånt där som man går och tänker på. ”Om jag bara hade råd skulle jag köpa den där/göra det där”


Men nu… helt blankt, jag kan inte komma på en enda grej jag vill ha, eller en enda sak jag vill göra!


En bra sak har jag i alla fall gjort.


Min bästisarbetskamrat, hon är kär i Zlatan hon!          

                                                  
   

                                                  
                   

Så jag tog och köpte boken till henne, det blev hon jätteglad för och jag blev jätteglad att hon blev det, en helt perfekt kedjereaktion med andra ord.


Men nu, nu kom jag på en sak jag ska köpa:


Wolof-English/English-Wolof Dictionary & Phrasebook


Så kanske jag kan försöka att lära mig lite, lite av Kära Makes språk?


Och så där ja, nu är det gjort.

Jag älskar Ad Libris, att beställa böcker därifrån går som på räls och de är dessutom ofta billigast.


Och där fick ni ännu ett litet ”glaset är halvfullt” inlägg att glo på, och när ni gjort det hoppas jag att ni får en Trevlig Helg och så får ni dessutom



                                            Pussen
då     !



 Inte riktigt så här glad, men nästan   !










 
 
Ingen bild

Janni

11 november 2011 13:17

Åå precis vad jag behövde smittas av!

Li-Lo

11 november 2011 14:09

Åå va bra att jag är smittbärare, kram på dej!

 
Ingen bild

tove

11 november 2011 13:29

vad bra, att få saker små som stora blir man lite lycklig av.
vi måste få ihop att ses snart! livet är lätt rörigt med jobb och skola en stund till men sen så.
kram kram

Li-Lo

11 november 2011 14:08

Det ska vi allt!

Trevlig helg, kramkram

 
Anna

Anna

11 november 2011 13:56

Härligt inlägg och där fick du mig att småle också.

Hoppas nu bara att du inte förstör mina höga tankar om dig och ber om att få låna Zlatans bok när hon e klar med den. Vore verkligen ett fördärv och jag tycker at du förtjänar så mycket mer.

Och böcker är livet. Beställde mig 3 delar av en ny serie jag fastnat för igår som jag längtansfullt väntar på nu.
Ha en härlig helg.
Kramen.

http://annalandin.bloggplatsen.se

Li-Lo

11 november 2011 14:02

Nä du! Nån Zlatanbok ska jag inte läsa, men det var så härligt att se en annan ensam morsa blir så himla glad, that made my day!

 
Ingen bild

susanne

11 november 2011 14:29

Du har gulliga "päron"! Dom blir glada när Du blir glad och så är det ju fredag oxå. Trevlig Helg tebax!

Li-Lo

11 november 2011 14:59

Ja, dom är allt näpna, de där!

 
Ama de casa

Ama de casa

11 november 2011 17:30

Vilket härligt uppvaknande!

Själv är jag av typen: Så vaknade jag, och sen var den dagen förstörd!

Fast det brukar gå över ganska fort. Är ingen morgonmänniska, kan man säga utan att överdriva.

Vilka fina - och snälla! - föräldrar du har :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

11 november 2011 17:35

Det kan kännas så ibland för mig också....

Ja de är både gulliga och snälla, fast ibland inte : )

 
Hanna

Hanna

11 november 2011 22:29

Skönt att vakna upp sådär mysglad!
Är det inte märkligt det där? Så fort man inte har pengar så finns det tusen saker som måste köpas, borde köpas och hade varit kul att köpa. Men så fort man får pengar så finns det plötsligt inget man behöver.
Ha det bra

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Li-Lo

11 november 2011 23:50

Fast det är lite skönt, att känna att det inte finns nåt man "behöver" Trodde jag alltså, ända tills TVn la av...suck!

Ha det gott

 
Ingen bild

Mikaela

12 november 2011 13:29

Du är ju för himla go :) Köper presenter till andra samtidigt som du måste spara, det sprider glädje och bra känslor till alla.
Och det där med att så mycket är åtråvärt när man inte kan få det, det känner jag också till. Ett annat sätt att inte förstå att man behöver en massa saker är att undvika affärer för då vet man inte vad som finns. Jag har lätt för att få syn på något fint om jag går runt och kollar eller...riktigt så är det nog inte, men ibland får jag syn på något som känns helt rätt och då vill jag ha det, men då använder jag det också. Här ser man hur rörigt det är i mitt huvud men det bjuder jag på i dag och önskar dig en glad fortsättning på helgen, blev ju tom sol. Kramen på dig.

Li-Lo

12 november 2011 13:34

Tack! Jag försöker faktiskt så mycket jag bara orkar att vara just GOD, tror man vinner på det.
Är helt främmande för att ständigt vara i luven på andra och hålla på med intriger och konflikter i det oändliga, fattar inte hur somliga verkar orka med det och dessutom tycka att det är viktigt!

Kram och trevlig helg

 
Moma

Moma

12 november 2011 23:40

Hahaha, härliga du och härliga LiLo-pappan som knappt kunde sova i egen säng när LiLo-mamman blivit så fin! Grattis till tillskottet!!

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

13 november 2011 09:13

Gulle Moma! Tack, det känns ju bra att slippa frysa tills försäkringsbolagets kvarnar malt färdigt I-gor sport here I come!

Lööv

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards