kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 8 november 2011

Trendlösa

Av Li-Lo - 8 november 2011 15:40



Där skulle jag vilja bo!


I den hålan kanske det är helt okej att bara vara sig själv?

Nu är det inte så att jag är helt opåverkad av mode och trender, visst påverkas jag, precis som alla andra av att vissa saker plötsligt känns vara ”fel” eller ”rätt”.



Men jag tycker väldigt synd om dem, som tror att deras liv ska bli rikare och få mer innehåll för att de köper allt som för tillfället ”är rätt”.


Av någon anledning har jag dock nästan aldrig brytt mig.

Varken om hur jag förväntats se ut eller vad jag förväntats att göra, jobba med eller hur jag borde ”vara” eftersom jag har det kön jag har.


Jag har inte köat till någon klädbutik, inte heller legat på golvet för att klämma in mig i någon speciell sorts byxa.

Silver Dollar såg ju nästan precis likadana ut!


I Trendlösa kanske man kan använda sina kläder tills de går sönder, man växer ur dem eller tills man gått ner i vikt så de blir för stora. Där går man dock bara ner i vikt av medicinska orsaker, inte för att bli snyggare eller för att kläderna bara görs i vissa storlekar.



Där finns duktiga skräddare, skomakare och andra sorters reparatörer så man slipper kasta grejerna för att de blivit lite nötta eller gått sönder.



Trendlösas butiker har saker man behöver och som fungerar. Tillverkade av bra råvaror och under bra arbetsförhållanden.


Där slipper jag välja på trettio sorters tandkräm 

        

 fyrtio sorters schampo och tio sorters smörgåsmargarin.



Där finns samma saker att köpa om man behöver en ny tallrik för att en ur den gamla servisen gått sönder, man tvingas inte köpa en helt ny uppsättning för att hela sortimentet är utbytt sen förra halvåret.

Fast ingen skulle heller bry sig om de kom hem och käkade på omaka tallrikar, sittandes på stolar av olika modell.


De skulle tycka det var trevligt att umgås och uppskatta god mat.

Kanske skulle de inte ens reagera över att handdukarna på dass var i en annan blå nyans än mattan?


Fast….


Då skulle ju alla de som tillverkar alla de här grejerna bli arbetslösa.

Det är ju inte heller bra, så jag får väl bo kvar då!

Och ni som kommer dit är mer än välkomna och får stå ut att jag bor i mitt eget lilla Trendlösa tills vidare


                Pussen då   ! 




 
 
Ama de casa

Ama de casa

9 november 2011 09:13

När det gäller kläder så bor jag definitivt i Trendlösa. Det är skrämmande att se på gamla bilder och konstatera att min "nya" t-shirt, den hade jag på mig redan 2005... Jag syr ihop favvokläder tills det inte finns nåt tyg kvar att få tag med nålen i.
Det senaste som jag köpte som var mode var nog v-jeans. Och då var det när jag tänker efter, mamma som införskaffade dom...
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

9 november 2011 11:03

Aha, så det kanske ligger i Spanien???

Ska jag ha i åtanke : )

V-jeans, det var klämmigt det

 
Anna

Anna

9 november 2011 19:47

Trendlösa låter lite lagom trevligt. Skulle tro att jag skulle vilja bo där typ varannan dag.. Eller dagar när jag e på uselt humör.
Annars tycker jag det är rätt kul att strosa runt och kika på alla nyheter som kommit. Att jag sedan väljer att inte köpa dem är ju en helt annan sak.
Men jag kommer gärna och hälsar på dig i ditt eget lilla Trendlösa.

Kramen.

http://annalandin.bloggplatsen.se

Li-Lo

9 november 2011 19:52

man får komma och gå som man vill, ibland kan man kila över till Kravlösa, som ligger precis brevid! : )

 
Moma

Moma

10 november 2011 09:58

Jag kommer, så länge du lovar att komma till mig om jag flyttar! :-)

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

10 november 2011 09:59

Klart jag gör!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards