kucke-li-lo

Alla inlägg under oktober 2011

Av Li-Lo - 1 oktober 2011 23:12

har jag plockat svamp idag.


Men det var ju inte alls meningen, vi skulle ju bara gå runt sjön   !


Och så stod de där och lockade och pockade de små raringarna..

Jag gjorde en "japansk kasse" av min sjal och Moma fyllde luvan på sin jacka, med goda små trattisar   och några rödgula trumpetsvampar.


Sen fick jag bråttom hem till spisen, jag hade ju bjudit hem fyra personer på middag!


Men eftersom min kära svägerska är pålitligt alltid sen, så hann jag mer än väl.


Glömde fota den vackra maten, men den blev god, trust me.


Ungsstekt lax, rice and peas med gröna och röda bönor, En sallad i grönt och lila! samt två goda såser.


Till efterrätt, kardemummakokta äpplen och plommon, varvade med yoghurt, rostade hasselnötter och honungsringlor!


Nu är det tomt i huset, men fortfarande fullt i magen, burp!


                               Pussen då    !



Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards