kucke-li-lo

Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Li-Lo - 30 oktober 2011 16:51



Kalla det vad ni vill, men gott och trevligt var det.

Kära Make körde jag iväg och Mambo-sonen fick snällt stanna inne i sitt rum.


Av de tre små damerna jag bjudit, dök två upp.


Men med tanke på den tid jag lagt ner i köket och den mängd mat det till slut dukades fram, borde jag ha bjudit minst lika många till.

Efter som jag tycker om att sitta länge vid bordet tyckte jag att Mellanöstern-Greklands inspirerad plockmat var en bra idé. Fast tre med glupande aptit åt så himla fort att vi inte blev sittande så himla länge ändå.

Eller joo, vi satt kvar och babblade, drack vin och skrattade.

Efterrätten blev inte alls som jag tänkt, men snygg och god var den ändå.


Vi åt:

Väl marinerad stekt kycklingfilé, stora kryddiga köttbullar, stekta i ugn på specialvis, hemgjord hoummos, yoghurt med limezest och salt, oliver, pepperoni, värmda tunna kebabbröd, stekta morötter med ingefära, senapsfrön, lök, persilja med fetatopping, kokta rödbetor i marinad, med persilja och halloumikuber, bulgursallad med curry, russin, apelsin och toppad med kanelkeso på en bädd av ruccola, knäxebröd, små halverade tomater och små delikatessgurkor hyvlade på längden med osthyvel.

Sen var det visst inte mer.

       


Efterrätten förstås, chokladkräm som inte var krämig, med lite frukt och miniminidigestivekex och kaffe.

 


Och tänk: Min älskade gulleplutt till make tog hand om disken i morse och den kära Mambo-sonen har gjort sitt bästa för att ta hand om resterna.


Tur att jag hann göra en låda och fara till De Gamle med! Men jag åkte ingalunda lottlös från dem, Stora storebror hade varit där med typ 10 liter rensade trattkantareller och jag fick en rejäl påse med mig.

Nu har jag henna i håret och väntar på en annan dag.


                                                 Pussen då   !



Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards