kucke-li-lo

Alla inlägg den 27 oktober 2011

Av Li-Lo - 27 oktober 2011 15:30


Ja, det visar en undersökning enligt dagens Metro.

Alltså att man blir mer konservativ med åren.


– Ja, det finns en sådan tendens, säger Henrik Ekengren Oscarsson, professor i statsvetenskap, som studerat var svenska väljare placerar sig på höger- och vänsterskalan i de årliga Som-undersökningarna som genomförts sedan 1956.


Då är jag innerligt glad över att helt ovetenskapligt kunna konstatera följande:

 


Pippi Långstrumps Krumelurpiller fungerar!

 

I alla fall på somliga, eller om det kan vara så att en del GLÖMMER att de en gång åt det? Så långt har inte mina efterforskningar kommit ännu.

 

Oscarsson kallar sin forskningstes för Churchills hypotes.
– Churchill konstaterade att om man inte är till vänster när man är ung har man inget hjärta och om man inte är till höger när man blir äldre har man ingen hjärna. Och det verkar stämma


Att jag sen enligt den där gamla cigarrökaren inte har någon hjärna..


                               

- Vet du vad?


Det SKITER jag både uppriktigt och högaktningsfullt i!

 

 

                                                 Pussen då   !

 

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards