kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2011

Iiiiih!!

Av Li-Lo - 20 oktober 2011 16:41

En arg man ville prata med min chef!   

Tänk om jag får sparken och blir tvungen att försöka försörja mej på mitt bloggande?

Med mitt besökarsnitt på 5-25 pers om dagen blir det inte fett.


Snabbt måste jag nu komma på andra försörjningsalternativ.


Sjunga på gatan – knappast va?

Sjunga på gatan och låta Make stå en bit ifrån och sälja öronproppar - ja kanske!

Stå på gatan och hota med att sjunga om jag inte får betalt – kan blir lönsamt.

Sälja min kropp? Till forskning eventuellt, men det förekommer visst inte i Sverige? 

Men phuuuu… Han lugnade ner sig och jag får jobba kvar!


Varför han var arg?


För att jag inte kopplade iväg honom till ”Vem som helst”.

Han ville ha mitt namn för att kunna ställa mig till svars om saker och ting inte ställdes tillrätta på grund av mig. 

Men när han fick prata med min trevliga chef blev han snäll igen och jag får jobba kvar.


Och nu till något helt annat


Idag har DN Stockholm en liten krönika om något som ni som hänger här, kanske har förstått ligger mig rätt varmt (eller snarare kallt?) om hjärtat.

Det är ju alltid skönt att få sin åsikt bekräftad. Vi verkar dock inte ha samma åsikt om hundar.

Jag skulle dock vilja lägga till att jag inte alls har något emot varken cyklister, hundar eller ens golfspelare.

OM de har vett att visa hänsyn till andra!

Tyvärr är det en rätt sällsynt talang numera.



Något jag däremot har jävligt mycket emot är de som kör motorcross, i ett naturreservat!

För någon vecka sedan när vi gick på kvällen kom det två stycken, i joggingspåret, en person på en vuxenvariant och en på en barnmodell.

De stannade vid bommarna, läste på skylten som talar om att det är GÅNG-vägar, och gasade sen på för fullt.

Vilken idiot till vuxen, som tar med ett barn och visar att hänsyn och följa regler, det behöver man verkligen inte.

Här   ska man bada, njuta, vandra, cykla, inte fara runt som tättingar på varken racercykel eller motorcrosscykel. Man ska inte heller låta sin hund springa lös eller gå fram och nosa på folk, inte ens när man har den i koppel.


                     Pussen då   !



 
 
Ingen bild

mikaela

20 oktober 2011 19:29

Känns iaf bra att det finns en vettig och trevlig människa där ute. Hoppas jag får träffa hemme inom en inte alltför avlägsen framtid. Om inte annat så blir det väl snart dags för den årliga julölen?
Kram på dig och pussen me!

Li-Lo

20 oktober 2011 20:14

Ja, det känns bra!
Julöl blir det och du är jättemodig som kommer : )
Troligen blir redan 9 dec i år

Kramkram å pöss

 
Hanna

Hanna

20 oktober 2011 21:31

Jag tycker verkligen att den allmäna respekten har blivit sämre! Folk verkar inte längre respektera varandra eller att alla människor bor i samma land! Som det där med att de funderar över att ta bort allemansrätten bara för att folk är alldeles för vårdslösa och hänsynslösa. Fy säger jag. Skäms lägger jag också till. Vart är vägen på väg, kan jag undra!
Haha
Ha det bra!
P.S Tur att du slapp få sparken! D.S

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Li-Lo

21 oktober 2011 08:59

Kanske är det så, att när somliga kan betala sig fria från allt och köpa sig rätten till annat, att respekten för det gemensamma urholkas..
Tänker på de är IDIOTERNA som förstör träd, för att de ska få bättre utsikt till exempel. grrrrrrrr!

Ha det gott

 
Ama de casa

Ama de casa

20 oktober 2011 21:35

Men om det inte skulle gå lika bra nästa gång så har du ju många bra idéer hur du ska försörja dig... :-D

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

21 oktober 2011 08:54

Tjaa.. bra vet jag inte, men idér är det i alla fall : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards