kucke-li-lo

Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Li-Lo - 12 oktober 2011 12:29


Ni vet, det där gamla: Är glaset halvtomt eller halvfullt.

 


Är du en positiv person eller inte?


Jag har en kollega, som definitivt inte har något annat än halvtomt, någon gång. Trots att mina glas i princip alltid är halvfulla kommer vi bra överrens och har skojigt tillsammans. Men jag vet och märkt att den kollegan faktiskt ibland inte ens TROR på min inställning, blir irriterad och nästan förbannad och tveksam till om jag VERKLIGEN känner så, eller om jag liksom bara gör mig till   


Själv kan jag förstås tycka att man NÅGON gång kunde anstränga sig för att ha en lite mer klämmig inställning.


Men tack vare den här  artikeln vet jag ju nu att det helt enkelt är som det är!

Men trots att jag alltså verkar ha en hjärna som tar det lite lugnt och softar när det gäller faror och annat trist känner jag att jag har långt kvar till sånt här:


Tänk dig en vårmorgon en lördag i en förort. Det är tomt på folk, det hörs inga trafikljud, inga människor är ute och rör på sig överhuvudtaget.

Då öppnas en balkongdörr och rösten av ett litet barn ljuder riktigt högt, klart och starkt i den soliga svala morgonen.

                   

bilden lånad på google


♫ ♪ ♪  Hej världen här är jag, jag öppnar fönstret och tittar ut!

Hej världen här är jag, jag öppnar fönstret och tittar ut!  ♫ ♪


                            Gång på gång på gång!


                         Lika högt och hjärtligt varje gång.


Det är vad jag kallar att börja dagen med ett glas som inte bara är halvfullt, där snackar vi helt enkelt översvämning!



                       Pussen då   !

               
















Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards