kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2011

Farbror doktorn

Av Li-Lo - 11 oktober 2011 15:07


Ni minns min påbörjade väg mot den Nya Li Lo

 

Nähä inte det nä! Men i alla fall, är det sakta men säkert på gång.

Ett litet steg tog jag igår mot att försöka förbättra mina skröpelfulfötter, genom att besöka min husläkare.

Han har nu skrivit en remiss för att jag ska få röntga båda fossingarna, på så sätt hoppas jag kunna utesluta vissa orsaker till den evigt återkommande värken.

 


Min husläkare är en härlig filur.


Vid ett annat besök pratade vi om de här gelerna med smärtstillande som finns. Då tittar han på mig över läsglasögonskanten och säger: ”Jag har tänkt på de där gelerna, de innehåller mer än 95 % alkohol. Undrar om man kan käka det på en macka?”


Enligt ryktet hemma på byn, var han smed tidigare och har skolat om sig. Bara det tycker jag är coolt!

Igår bad jag honom att skriva ut lite recept när jag ändå var där. ”Jaa, fast morfin får du inte mer än ett halvkilo i taget”


Jag kan dock tänka mig att vissa inte alls uppskattar honom, men mig passar han utmärkt.   


Så i morgon ska fossingarna röntgas och så får vi se hur det framskrider med Projekt Ful Elak Fot förvandlas till Vacker Snäll Smärtfri sådan?

Men även om det går att ordna till dem kommer jag nog aldrig kunna ha såna här små, små söta skor

  som Gun tillverkar. Vilken himla tur att jag beställt ett par att ha i öronen i stället!



Jag har TRÄNAT en gång till och ”signat” för ett helt år framöver! och snål som jag är, kommer jag verkligen inte låta de pengarna rinna ut i sjön.

Rökandet har jag inte lyckats lägga av med, men ligger på 3-4 om dagen i stället för 10-15 så jag är rätt nöjd ändå.


Så…. på det stora hela är jag en bit på väg och känner mig rätt nöjd!


                                    Pussen då    !








 
 
Moma

Moma

11 oktober 2011 20:40

Hahaha, är det Micke som är din husläkare mån tro?

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

11 oktober 2011 20:56

Exatemente, han är för härlig!

 
Ingen bild

tove

11 oktober 2011 22:46

såna läkare borde vi har här med så kanske det skulle bli en bättre vård ibland.
och kämpa på!!
kram

Li-Lo

12 oktober 2011 08:53

Jag kämpar, kram på dej, hör av dej om att ses framöver, ok?

 
Ama de casa

Ama de casa

12 oktober 2011 00:19

Hahaha! Han låter otroligt cool din doktor! Klart man måste få skoja till det lite, även om det är allvarligt.

Hoppas det ordnar sig med dina fossingar!
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

12 oktober 2011 08:52

Jaa, jag gillar honom skarpt! (att han sen ser rätt bra ut och är i den trevliga 50+-åldern gör ju inget)
Hoppas din bemärkelsedag var lika trevlig som den ser ut att ha varit, kram på dej

 
Gun

Gun

15 oktober 2011 22:01

Jag älskar såna människor som din läkare. Han låter ungefär som handläggaren på FK som jag träffade igår. Med humor kommer man långt.
Hoppas verkligen det blir ordning på dina fötter.
Och så överraskad jag blev av att se mina skor här på dig blogg.:) Tackar så mycket för länken. :)

http://horni.blogg.se

Li-Lo

15 oktober 2011 22:33

Jaa, han är en pärla! Han har också tagit mycket bra hand om min lilla son för några år sedan, på ett fantastiskt sätt.

Klart dina söta skor ska få hälsa på hos mig : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards