kucke-li-lo

Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Li-Lo - 2 oktober 2011 19:41

Det är härlilgt med höstdagar, soliga såna! Och precis som Moma skriver här är det underbart att gå i skogen och få luvan full!

  Äpplena är från brorsans land, ljuvligt syrliga och goda!


Men den andra sidan av det hela då? Att det faktiskt är så att det efter de här soliga vackra höstdagarna kommer blåsiga, regniga. Eller helt jämrans jämngrå novemberdagar?

Om det tycker jag inte, och det jag har gjort idag, fick både mig och Kära Make att tänka på att det är ditåt vi är på väg.


Idag har det varit balkongrensning på schemat. Inte är den stor, men tid tar det att tömma krukor, ställa upp trall, sopa under trall, trava tomma krukor och fat.


Det har ju vuxit en del där ute, även i år.

  Närmare bestämt allt det här!


Jordärtskockor satte jag för att jag ville ha något som växte sig högt på kort tid, men en rejält kok fick jag ju på köpet  .

Det som ser ut som persilja är thailändsk seller, jag fick av en städerska på jobbet, jättegott i soppa!


Sen har jag en del chiili plantor inne, har sparat mina röda och mina vita habanero, de ska klippas ner och övervintras.

  Liksom "matte" är de visserligen små, knubbiga och bleka, men eldiga och fyllda med hetta!

De röda är så vackra så jag nästan gråter när jag tittar på dem!


Nu har jag lite blommor kvar i ena hörnet, snart dags at hämta presseningen i källaren och täcka över det som ska skyddas.... !


Men nästa år, då...... jag ska ha thaichili, bangladeshchili, palestinsk chili, små squash, mina habanero, tomater, lavendel och......



Jag har också hunnit med att träffa Öbo-sonen som varit här över helgen, kom nyss från De Gamle, där vi ätit kina hämtmat tillsammans med bror och svägerska, jättetrevligt!


               Hoppas er helg varit lika bra som min,

                          pussen då   !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards