kucke-li-lo

Alla inlägg den 13 september 2011

Av Li-Lo - 13 september 2011 12:10



Idag höll jag på att starta en odling på ett både oväntat och oönskat ställe.

Jag har alltså dragits med en jobbig förkylning sen i fredags. Har väldigt svårt att dra mig till minnes när jag kände mig så risig som i lördags, slumrade mest hela dagen.
Blir fortfarande trött, hostar är täppt och snorig om vartannat.

Och så det här med örat!

Det VET ju alla, att kliiga, värkande öron snabbt och lätt botas medelst en bit vitlök, eller hur?     


Igår morse petade jag in en som verkade en timme eller så, och det kändes bra resten av dagen. Så när det fortfarande var lite klåda och täppt kvar i örat i morse, gjorde jag som i går. Stoppade in en lite bit vitlök i papper och in med paketet i örat.

Ja, ni fattar va?
Efter en timme eller så plockade jag  ut pappret, men inte löken!

Jag fick inte ut den där förbaskade vitlökssmulan hur jag än bar mig åt. Pincett, topz, topz utan bomull, tandpetare och liten fånig virknål. Inte en enda av dessa verktyg klarade att få tag i vitlöksjäveln! En dusch och försöka tvätta ut den slutade med en vattenpöl där bakom, så det var helt enkelt inget annat att göra.

"Hej, jag heter LiLo och har stoppat vitlök uti örat. Det räcker väl om jag träffar en sköterska?" "Åh, nä du måste träffa en läkare, kom hit på vår akuttid"

Okej, jag traskade dit och stod snällt en bit ifrån de andra nödställda, Betalade mina 150 kronor och fick rådet? ordern att gå hem en timme. Hmmm...

Pysslade hemma vid en stund och gick tillbaks, stod fortfarande i korridoren och lät de sjuka sitta i fred i väntrummet.


Läkaren jag fick träffa var hur snäll som helst. (Hon har dessutom en viss vana, då hon var den som fick ta hand om Mambo-sonen, då han lyckats köra in en blyertspenna i örat så blodet sprutade när han var liten.)
Hon tyckte inte jag behövde skämmas, "alla gör dumma saker ibland!"

Med tredje verktyget lyckades hon pilla ut maten ur örat och påstod sig bli hungrig av doften, dessutom.

Hon hade dessutom den goda smaken (inte den av vitlök) att säga att man ska vara rädd om sig när man är förkyld, inte stressa tillbaks till jobbet.
Vila, vätska och mycket kärlek      -  det var hennes ordination!

Kanske skulle jag bett att få det skriftligt?
Bäst att kila till sängen, så vildelen är avslutad när kära Make kommer hem från skolan...


Här kommer en annan som stoppat nåt i örat!


                                      Pussen då  !


Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards