kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 1 september 2011

Världsrekord, magi och stavgång.

Av Li-Lo - 1 september 2011 18:22



På lunchen idag underhöll Folktandvårdskören på Sergels Torg. De delade även ut tandborstar och så fanns där Flourtanter!  

  

Tillsammans med dessa och en massa lika pinsamt klämmiga personer   som undertecknad, genomförde vi ett rekordstort antal sköljningar på en och samma gång!

 

Sen traskade jag vidare för att leta jeans. Och nu, tro det eller ej, den magiska salvan jag hämtade på apoteket i går, fungerade! Jag kunde återigen klämma in min lekamen i storlek 40!   (mina är väl kanske något lite bredare och kortare, dock)


En enda smörjning, och det var ju inte ens den sista, tvärtom! Nu kan det bara bli bättre…


Och Hej och Hå,
vad vi svängde med stavarna och traskade i skogen i går kväll.
Min väninna A, uppmuntrade sig själv och mig oupphörligen med käcka utrop.
”Det här är väl härligt!”
”Så skönt det är i skogen!”
”Man känner verkligen hur bra man mår!” 

Själv flämtade jag mest och försökte hålla kolla på att stavarna och benen skötte sig.
Men efter trettiofem minuter var vi plötsligt vid sjön. Gissa vad jag gjorde då?

Helt oförberedd på att det skulle bli på detta viset, fick jag bada! Inga badkläder hade jag (men jag är säker på att de som eventuellt såg mig har hämtat sig)
Att kalla vattnet något annat än småkyligt vore att ljuga, men det var helt enkelt underbart ändå.
Att gå hem i tröjan jag fick använda som handduk var lite kallt det med. Fast å andra sidan fick det oss att hålla rätt bra tempo även uppför alla backarna från sjön.

The new Li Lo är helt enkelt på gång, idag även med nysköljda tänder, watch out!   Pussen då  !

 
 
Moma

Moma

1 september 2011 18:34

Hahaha, underbart! Kraam

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

1 september 2011 19:20

Kraaam på dej du!

 
Ama de casa

Ama de casa

1 september 2011 18:39

Fy tusan! Folktandvården... Det var en kärring där som skrämde livet ur mig och grundlade en outhärdlig tanläkarskräck som gör att jag ännu vid 50 års ålder kan brista ut i gråt när jag sitter i den där otäcka stolen...

Wow! Vilken underbar salva :-)

Här har vi 28 grader i havet. Ännu är jag inte benägen att kalla det småkyligt... ;-)

Vad FIN du är på bilden!

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

1 september 2011 19:20

hade hon sjungit likt de i dag hade du gråtit för det i stället : )

Nä, det är inte kyligt, men å andra sidan, inte mycket till svalka i såna badtemperaturer!
Jag är väldigt nöjd med att jag fotade mig själv i den situationen och än mer nöjd med resultatet : )

 
habanero

habanero

1 september 2011 20:27

Men va!? Menar du att du har en salva som gör en smal efter bara en smörjning??? Och jag som håller på att kämpa här som en toka med cirkelträning o joggning o simning o allt.Tycker du det är rättvist eller???
Kramelikram...ändådå

http://www.habanero.bloggplatsen.se

Li-Lo

1 september 2011 20:57

Rättvist å rättvist..

Nu är jag ju inte HELT säker på att det är salvan, det kan vara de nya storleksmärkningarna? Eller att jag helt enkelt inte köpt byxor på evigheter och inte har nån koll alls på min storlek?

Att ha genomlidit en KLIMAKTERIEHÄXE sommar har inte varit så värst kul, för den delen, så jag är väl värd lite magi???

Kramkram

 
habanero

habanero

1 september 2011 21:14

Ja, okeydå.
Fast häxor är ju också magi :)
..eller var det svart magi??

http://www.habanero.bloggplatsen.se

Li-Lo

2 september 2011 08:38

Svart magi? Nog för att kära Make förtrollade mig, men magi??? : )
Nä, det var nog vanlig lööööv, bara!
Ha en trevlig helg, kramkram

 
Piedra

Piedra

1 september 2011 21:19

Fluortanterna minns jag med FASA! Vad är det för en magisk salva du köpt på Apoteket??? Låter som något jag skulle kunna behöva!

http://piedra.bloggplatsen.se

Li-Lo

2 september 2011 08:36

Det här var idel rara snälla och gulliga tanter och även fluormän!
Salvan har min gynekolog skrivit ut...lite hormoner för att dämpa den värsta Klimakteriehäxen i mig!

 
Ingen bild

Barbro

2 september 2011 08:23

Ha ha ha --- så kuuuuul--- fortsätt bada / kram

Li-Lo

2 september 2011 08:33

Bada ska jag fortsätta med, även om det kanske inte blir förrän nästa år igen!?
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards