kucke-li-lo

Alla inlägg den 31 augusti 2011

Av Li-Lo - 31 augusti 2011 14:32


Så ja!


Nu har jag (i princip alltså)


börjat färden mot den starka men gulliga,

väldoftande, svettfria och mindre bulliga


helt NYA LiLo!


Vad nu?

 

undrar säkert alla mina typ 10 läsare och kastar sig ivrigt och oroligt fram mot skärmen för att inte missa minsta bokstav.

Ta det lugnt luta er tillbaka, så ska jag förklara sakta och metodiskt.


Först och främst var det detta med Klimakteriehäxan.  

Nu har jag varit hos farbror doktorn, han har skrivit ut en salva som jag ska smörja med på låret varje kväll. Ett handflatsstort område ”och om du får lust att fortsätta smörja, så gör det ingen skillnad”….

Detta ska alltså få mig att: Svettas mindre, bli mindre benägen att bråka och gråta, sova bättre, och komma ihåg varför jag gör olika saker och vad jag säger och varför.


Därutöver

ska jag ikväll ÄNTLIGEN komma igång med stavgången som min kära väninna A och jag diskuterat i snart tre år, vi har bokat in flera veckor framöver och NOTHING CAN STOP US NOW!

 


Trots att jag tycker att styrketräning är APTRÅKIGT har jag med en kollega bestämt att vi ska ge oss på det en gång i veckan på vårt ”i princip gratis gym” på jobbet.      


Ni börjar fatta va?


Jag har också letat, letat och sökt på nätet efter vad jag ska hitta på för att kunna utnyttja erbjudandet jag fick av ”fotängeln”. På måndag ska jag träffa en person som är utbildad i podiatri, så får vi se vad detta kan leda till.  




Som den trogne läsaren minns gjorde jag ett förbaskat tappert försök att låta bli cigarretterna i våras.

Det sket sig.  

På måndag ger jag mig på det igen. Det var faktiskt så, att av de gånger under mitt förskräckligt långa liv som rökare med ett par försök att sluta tidigare, var detta första gången jag verkligen kände någon skillnad.


Men dumt nog gav jag efter för suuuuuuget i alla fall.


Så där av hoppas och tror jag att om en månad eller vara en så gott som ny LiLo.


Men

 

som tur är för er skull, planerar jag inga som helst åtgärder i skallen!

Den kommer även i fortsättningen vara full av tokerier, förnumstiga, fåniga tankar och idel klokskap i en härlig röra!


Och!

 

Ni, mina kära, kloka, kommenterande läsare

(Hej Ama!)   

kommer även i f ortsättningen få ta del av dem, bra va?    !



                    Pussen då    !




Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards