kucke-li-lo

Alla inlägg den 24 augusti 2011

Av Li-Lo - 24 augusti 2011 11:19

Men kanske något att skriva om ändå?


De som inte känner igen sig, kommer kanske att göra det i framtiden. Fast jag hoppas att de slipper. För som sagt, roligt är det inte.


Jag är alltså femtiotvå år gammal.


Min kropp är precis lika gammal, även om jag tyvärr känner att den allt för ofta känns mycket, mycket äldre än mitt sinne.

Det känns oftast inte mycket äldre än när jag gick ur nian!


Därutöver har:

Min rödhåriga moster slutat komma på besök

jag är i Menopausen

har kommit i övergångsåldern

kort sagt:


Jag är en Klimakteriehäxa!

 

 

Jupp så är det!


Jag är gråtmild, jag är elak mot mina nära och kära, jag ökar i vikt på en kvart om jag inte tänker mig för, men framför allt:


Jag Svettas!

 


Jag svettas när jag sitter still.

Jag svettas när jag rör mig.

När jag äter.

När jag blir upprörd eller orolig.

Precis när jag kliver ur duschen eller

när jag borstar tänderna.


Och jag svettas när jag sover…


I princip vaknar jag varje natt på rygg med en pöl mellan ”nassarna”!

Jag förstår varför man döpt dem till Bikini Islands, för det precis så det är, två öar som sticker upp ur ett hav av saltvatten. (eller sticker upp och sticker upp, snarare hänger ut om jag ska vara ärlig)

                         


Men, nu har jag fått nog, och beställt tid hos min gynekolog nästa vecka. Hoppas verkligen vi kan komma fram till något som får slut på detta.


Men annars mår jag bra (förutom fötterna då)

     


                             Pussen då   !




                                                  
                                                  
        







Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards