kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

Jag vet

Av Li-Lo - 17 augusti 2011 08:39


att jag varit lite gnällig på sista tiden.


Troligen på grund av detta med att semestern bara tog slut så där helt plötsligt? För det spelar ju faktiskt inte nån roll att jag självklart visste datumet för dess slut. Det blev i alla fall en obehaglig och på något sätt helt oväntad  upplevelse!


Så här kommer saker som gör mig glad, varm och lycklig, huller om buller i en salig röra.


Att resa in i Stockholm med tåg söderifrån när jag varit borta ett par dagar eller så.


Årets första dopp, och alla de andra doppen också för den delen (blev nån förvånad?)   


Barn som sjunger och dansar, vår kulturskola brukar låta telningarna uppträda på torget, då står jag där med klump i halsen och tårar i ögonen, speciellt om det är en liten parvel som gör allt fel!


Makes leende  


Doft av: lavendel, nyöppnat kaffepaket  

bebis och hundvalpshuvuden, kokande svartvinbärssaft och grillat lamm. Samt förstås tvätt som torkat i sol och vind.


Att äta en frukostmacka med hemodlad solvarm tomat och basilika!


Skor som inte får mina eländiga fötter att värka.


Ljudet av: träskor mot grus på asfalt (fast det hörs inte lika ofta längre), studsande fotbollar på våren, skator som kuttrar med varandra inne i boet och när jobbdörren slår igen bakom mig : )


När jag tar mig tid att tänka efter hur många fina människor jag har omkring mig. En del i ”verkligheten” men också många på nätet, t.ex här.

De gånger när nätvänner blir synliga och helt verkliga utanför elektroniken, som när jag träffade Tonårsmorsa för ett tag sen, eller häromdagen, när jag bara kände igen Britta precis när jag kom ut från jobbet.

Det var härligt att se henne efter att ha tagit del av hennes tankar och liv i bloggen. Hon var lika varm och go som jag föreställt mig!

Jag har även träffat Mikaela, som jag lärt känna genom facebook.    




Att träffa någon jag inte sett på länge, familj eller vän och det bara känns som om man tar vid där man slutade sist. Också att se det hända med de unga i släkten, det är svårt att neka till ”blod är tjockare än vatten” ibland.

 


Mätta människor vid mitt köksbord som har tyckt om det jag bjudit dem på!    


Sönernas och min töntiga mer eller mindre interna humor.


Sist men inte minst:


                       Massor av kommentarer i min blogg!




                            Pussen då   !




 
 
habanero

habanero

17 augusti 2011 09:12

Jag blev också glad , bara av att läsa detta..:)
Kramelikram

http://www.habanero.bloggplatsen.se

Li-Lo

17 augusti 2011 09:18

Det var ju ännu bättre : )

Kramkram, ha en bra dag!

 
Ama de casa

Ama de casa

17 augusti 2011 17:03

Det var många gladsaker på en och samma gång det :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

17 augusti 2011 19:06

Jupp, jag är ju i grunden en glad liten parvel : )

 
Ingen bild

Lotta

17 augusti 2011 23:34

Det är ju modernt med "träskor" nu men sulorna är ju av gummi!! Inget nostalgiskt klapprande här inte
och dessutom kostar de skjortan eller faktiskt tom skjortorna. Kram L

Li-Lo

18 augusti 2011 09:24

Inte det där lite läskiga knastrandet som faktiskt var ett riktigt säkert "nu-är-det-vår"- ljud.
Å då vill man ju verkligen inte pröjsa varken en eller två skjortor : )

 
Anna

Anna

18 augusti 2011 20:42

Instämmer med Habanero - jag blir också glad av att läsa detta... Tänk vilka små saker som kan sätta guldkant på tillvaron alldeles gratis nästan..
Dock gillar jag inte varken synen eller ljudet av träskor - är passionerad träskohatare..:)
Kramen.

http://annalandin.bloggplatsen.se

Li-Lo

19 augusti 2011 08:57

Tycker om att göra dej glad : )

som vårtecken är det ljudet ett eko av barn och ungdom!
Annars har jag inte mycket till över för trädojjer jag heller, numera.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards