kucke-li-lo

Alla inlägg den 24 juli 2011

Av Li-Lo - 24 juli 2011 21:17



Denna gång bär det av till den Västkustska delen av la Familia.
Först ska systerdotter J få njuta av Moster ett par dagar, har bokat in mig i denna lilla stuga ett par dagar.

 


Ungefär fem minuter till havet, vågor, maneter och annat mys.

På sisådär torsdag morron är det dags att byta systerdotter, då blir vidare till T, som faktiskt är nästan lika lastgammal som jag.
Det är alltid bäst att ta henne sist, för jag vet aldrig var hon bor så det kan vara bra att ha någon mer uppdaterad med sig.

Tror inte jag någonsin besökt henne på samma ställe två gånger.
Ladugården   som jag fick njuta (?) av att bo i sist har de lämnat , nu lär de ha både tak, väggar, innevatten och massa andra moderniteter.

Hon har bjudit sisådär 100 personer, vuxna alltså, på kalas till lördag. Hur många ungar dessa har i släptåg, ja det tror jag ingen vet.

Men vi är så bra på att jobba och samtidigt skratta tillsammans, så det ska nog gå som en dans, eller kanske två att få ihop mat till alla dessa?

Det ska plockas morötter  och potäter i deras land.

Hönsen ska vi icke äta av, så dem slipper jag plocka!
Köttet vi ska grilla, lär redan ligga i frysen så jag behöver varken slakta eller  flå getter, lamm och kalv heller, lyxigt va?

Ska åka tuffe-tuffe tåg, eller i alla fall X200 det går så snabbt och enkelt att jag inte alls behöver hasta upp i ottan i morrn, åker vid 14 och är framme i Kungsbacka till 18, har till och med fixat hämtning sista biten.

Just det ja, i förrgår träffade jag bloggerskan, som fick mig att blygsamt börja blogga. Den vars blogg jag allra först började följa och fortfarande följer och är imponerad av.

Vi käkade glass (fast jag drack iskaffe) och byggde sandslott, så kan man också umgås med "nya" vänner.  

   

(jo, jag badade förstås också, vi var ju vid vatten)

Tack för det trevliga initiativet, det var härligt    att ses, kram på dej och din goa son.

Nu ska LiLo packa det sista och pussa på Kära Make lite, för han stannar hemma han.

Även ni får as always...    Pussen då    !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards